ppt نظريه يادگيري گاتري

دانلود ppt, پاورپوينت, پرسشنامه, پيشينه تحقيق,مقاله,مباني نظري و پيشينه تحقيق افسردگي مباني نظري و پيشينه تحقيق پرخاشگري مباني نظري و پيشينه تحقيق تاب آوري مباني نظري و پيشينه تحقيق(فصل دوم پايان نامه) مباني نظري و پيشينه تحقيق هوش هيجاني مباني نظري و پيشينه تحقيق اضطراب مباني نظري و پيشينه تحقيق شادكامي مباني نظري و پيشينه تحقيق سلامت روان مباني نظري و پيشينه تحقيق استرس شغلي مباني نظري و پيشينه تحقيق كيفيت اقلام تعهدي مباني نظري و پيشينه پژوهش حمايت اجتماعي ادراك شده مباني نظري و پيشينه پژوهش مهارت هاي ارتباطي (فصل دوم) مباني نظري و پيشينه پژوهش طرحواره هاي ناسازگار اوليه كدام قسمت شامل دو قسمت مباني نظري و پيشينه تحقيق است؟ مباني نظري و پيشينه تحقيق بازاريابي رابطه مند تفاوت مباني نظري و پيشينه تحقيق پيشينه تحقيق و مباني نظري تحليل محتوا دانلود پيشينه تحقيق و مباني نظري تحليل محتوا مباني نظري و پيشينه تحقيق جو عاطفي خانواده مباني نظري و پيشينه تحقيق درمان شناختي رفتاري مباني نظري و پيشينه تحقيق مديريت دانش دانلود مباني نظري و پيشينه تحقيق مباني نظري در پيشينه تحقيق مباني نظري و پيشينه تحقيق رضايت زناشويي مباني نظري و پيشينه تحقيق كيفيت زندگي فرق مباني نظري و پيشينه تحقيق

ppt نظريه يادگيري گاتري

۱۰ بازديد

ppt نظريه يادگيري گاتري

ppt نظريه يادگيري گاتري در 27 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي


مشخصات فايل

تعداد صفحات 27
حجم 4201 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي ppt x
دسته بندي ppt


توضيحات كامل

ppt نظريه يادگيري گاتري در 27 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي

 

فهرست مطالب

مقدمه

مكتب مورد تعلق نظريه

تشريح نظريه

پيشرفت عملكرد با تمرين

سازه‌هاي سه‌گانه پيراموني يادگيري

تبيين نظريه گاتري از فراموشي

تبيين نظريه گاتري از تنبيه

 

بخشي از متن

مقدمه

نظريه‌هاي يادگيري اكثرا كوشش‌هايي است براي تعيين قوانيني كه به وسيله آن‌ها محرك‌ها و پاسخ‌ها باهم تداعي مي‌شوند،

 و نظريه يادگيري ادوين ري گاتري (Edwin Ray Guthrie: ۱۸۸۶-۱۹۵۹) روان‌شناس آمريكايي هم در همين راستا تدوين شده است.

روان‌شناسان معتقدند؛ مهم‌ترين كمك گاتري به روان‌شناسي تدوين يك نظريه يادگيري ساده بود كه در كتاب روان‌شناسي يادگيري (The Psychology of Learning) (۱۹۳۵) او ارائه شده است.

نظريه وي، "نظريه محرك‌ - پاسخ" (عكس نظريه‌هاي ديگر رفتارگرايان، كه "پاسخ - محرك" بودند.) يا نظريه مجاورتي (Contiguity Theory) نام دارد.

 گاتري فكر مي‌كرد كه نظريه‌پردازاني چون ثرندايك، ‌اسكينر، ‌هال، پاولف و واتسون بسيار ذهني‌گرا هستند، و خود او با كاربرد دقيق قانون ايجاز، توانست همه پديده‌هاي يادگيري را با استفاده از تنها يك اصل تبيين كند.

مكتب مورد تعلق نظريه

برخي محققين يادگيري معتقدند نظريه يادگيري گاتري كه در اصل مجاورت خلاصه مي‌شود را بايد تبييني ديگر از برخي نظريات ارسطو دانست و مي‌گويند چون اين اصل، يكي از قوانين تداعي ارسطو است، به همين دليل ما نظريه رفتارگرايي گاتري را جزو پارادايم تداعي‌گرايي مي‌دانيم. درباره گاتري اين اظهار نظر هم وجود دارد، كه گاتري آشكارا يك رفتارگرا بود.

تشريح نظريه

گاتري معتقد بود قوانيني كه به وسيله نظريه‌پردازاني چون ثورندايك و پاولف تدوين شده‌اند بي‌جهت پيچيده هستند، و او خود به‌جاي اين قوانين تنها يك قانون يادگيري، يعني قانون مجاورت را پيشنهاد كرد و آن را به شرح زير بيان نمود: تركيبي از محرك‌ها كه با حركتي همراه شده است، وقتي كه دوباره ظاهر شود، همان حركت را به دنبال خواهد داشت.

توجه كنيد كه در اينجا هيچ چيز درباره "موج‌هاي تاييد‌كننده" يا تقويت يا اثرات خشنودكننده گفته نشده است. بيان ساده و مختصر از گزاره علمي قانون مجاورت (law of Contiguity) ايشان اين است كه: ‌اگر شما در يك موقعيت معين عمل خاصي را انجام دهيد، بار ديگر كه در آن موقعيت قرار مي‌گيريد همان عمل را انجام خواهيد داد.

اين تكرار، به پشتوانه اقتضاي مكتب مورد تعلق گاتري يعني رفتارگرايي تداعي‌گرايانه است؛ زيرا در نظريه‌هاي رفتارگرايي سعي مي‌شود قوانيني تعيين شود تا چگونگي تداعي محرك (S) و پاسخ (R) تبيين گردد. گاتري هم از اين وضع مستثني نيست.

با توجه به تعريفي كه گاتري از قانون يادگيري ارائه كرده است يادگيري در نخستين همايندي‌هاي محرك و پاسخ رخ مي‌دهد. اين تعريف با اصل بسامد واتسون (واتسون در يادگيري به دو قانون بسامد و تاخر اعتقاد داشت.) تناقض دارد. طبق اين اصل كه از زمان ارسطو مطرح بوده است نيرومندي يك تداعي به دفعات وقوع آن تداعي وابسته است. در حالي كه از نظر گاتري يادگيري، يكْ‌كوششي (One-Trial Learning) است و هيچ نيازي به قانون بسامد نيست.

و ...


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

ترفند علمی یادگیری سریعتر دروس

169تعداد ساعت های یک هفته است. اگر دانش آموز باشید، احتمالاً احساس می کنید کافی نیست. بله … قطعا تکالیف زیادی برای انجام دادن دارید، پروژه هایی دارید که باید روی آنها کار کنید و امتحاناتی دارید که باید برای آنها مطالعه کنید. علاوه بر اینها، فعالیت ها و تعهدات دیگری نیز دارید.(البته ساعات هفته 168هستند)

زندگی اجتماعی هم به همه این موارد اضافه می شود. به نظرتان اگر بتوانید هوشمندانه تر (نه سخت تریا بیشتر) مطالعه کنید، در گرفتن نمرات بهتر و داشتن یک زندگی متعادلی تر موفق تر نخواهید بود؟ مسلماً خواهید بود. به همین دلیل است که من این مقاله را نوشتم.

هدف اصلی آموزش این نیست که نمرات بالا کسب کنیم. یادگیری نحوه یادگیری یک مهارت حیاتی در زندگی است. من ساعتها وقت صرف جستجوی مقالات علمی و مجلات پژوهشی کردم تا بهترین راهها برای یادگیری مؤثرتر را پیدا کنم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.