ppt محدوديت زنان در گردشگري ايران
ppt محدوديت زنان در گردشگري ايران در 33 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
مشخصات فايل
تعداد صفحات | 33 |
حجم | 4402 كيلوبايت |
فرمت فايل اصلي | ppt x |
دسته بندي | ppt |
توضيحات كامل
ppt محدوديت زنان در گردشگري ايران در 33 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
فهرست مطالب
مقدمه
بيان مسئله
ضرورت اجراي پژوهش
پيشينه پژوهش
چارچوب تئوريك
روش اجراي پژوهش
يافته هاي پژوهش
نتيجه گيري و ارائه راهكار
بخشي از متن
مقدمه
امروزه صنعت جهانگردي يكي از بزرگترين صنايع جهان و فعاليت نسبتاً پيچيده اي است كه چندين بخش جامعه و اقتصاد را دربر مي گيرد. تجربه بسياري از مناطق گردشگري در دنيا در دراز مدت نشان داده كه روش برنامه ريزي شده براي توسعه جهانگردي مي تواند بدون ايجاد مشكلاتي مهم، فوايدي به همراه آورد؛ برنامه ريزي براي بهره برداري از منابع گردشگري در همه كشورها از جمله كشور ايران با ديرينه اي به قدمت تاريخ و سرشار بودن از جاذبه هاي طبيعي، تاريخي، باستاني و زيارتي براي رسيدن به جايگاه ويژه اي در اين صنعت اهميت به سزايي دارد. يكي از محورهايي كه مي توان در برنامه ريزي به آن پرداخت، گردشگران زن است كه يكي از پايه هاي اصلي اين صنعت محسوب مي شود. در ميان گردشگران، گردشگران زن بخش عمده اي از اين صنعت را تشكيل مي دهند. با مطالعات صورت گرفته زنان از سه بخش گردشگران ورودي، داخلي و شاغلين در صنعت با پديده گردشگري در ارتباط هستند. در اين مطلب تلاش مي كنيم كه مشكلات احتمالي كه براي زنان در ارتباط با گردشگري وجود دارد شناسايي نماييم تا با نتايج حاصل شده محدوديت زنان شناسايي شده و در جهت رفع آنها بر آييم تا صنعت گردشگري در ايران در جايگاه بهتري قرار بگيرد.
صنعت مسافرت و جهانگردي به عنوان بزرگترين و متنوع ترين صنعت در دنيا به حساب مي آيد. بسياري از كشورها اين صنعت پويا را به عنوان منبع اصلي درآمد، اشتغال زايي، رشد بخش خصوصي و توسعه ساختار زيربنايي مي دانند. صنعت جهانگردي در سراسر دنيا، به ويژه در كشورهاي در حال توسعه كه شكل هاي ديگر اقتصادي مانند توليد يا استخراج منابع طبيعي به صرفه نيست، بسيار مورد توجه است (گي، 1388: 19).
اين صنعت با ويژگي هاي خاصي كه دارد مي تواند باعث رشد تمام صنايع و مشاغل در كشورها شود؛ از جمله اين ويژگي ها، چتري بودن صنعت گردشگري است؛ اين صنعت علاوه بر كسب لذت از جاذبه-هاي موجود باعث رونق كسب و كارهاي ديگر نيز مي شود و اين توسعه كشور را در سطح كلان به دنبال دارد؛ همانگونه كه بيان شد گردشگري مي تواند عامل اصلي توسعه كشورها باشد؛ تركيه در سال هاي اخير توانسته با استفاده از گردشگري مسير پيشرفت و توسعه را كوتاه نمايد. اين در حالي است كه كشور ايران نيز با وجود اشتراكات مذهبي با كشور تركيه و عناصر منحصر به فرد گردشگري نظير تنوع فرهنگي، آب و هوا، جاذبه و موقعيت جغرافيايي و... مي تواند گردشگري را جايگزين صنعت پر دردسر و پر هزينه نفت كند. اما رشد و توسعه پايدار در بخش گردشگري نيازمند برنامه ريزي و آينده نگري دقيق و روشني است كه تلاش و هم فكري تمام ارگان هاي كشور را مي طلبد.
يكي از مراحل مهم توسعه گردشگري، تعيين دقيق بازار هدف و شناسايي رقبا است. بازار هدف (گردشگراني كه قصد جذب آنها را داريم) را مي توان با توجه به ويژگي هاي مختلفي نظير سن، وضعيت جسماني، جايگاه اجتماعي و... دسته بندي كرد. از جمله اين ويژگي ها، جنسيت بازار هدف مورد نظر است. بر اساس اين دسته بندي گردشگران به دو دسته زن و مرد تقسيم مي شوند كه در كشور ما با توجه به ويژگي هاي خاص ديني و فرهنگي و اجتماعي مسئله گردشگري زنان (چه گردشگران داخلي، چه ورودي و چه شاغلين اين صنعت) اهميت ويژه اي دارد. در اين مقاله به بررسي محدوديت زنان در گردشگري ايران مي پردازيم كه ضمن شناخت اين محدوديت ها بتوانيم هر چه بيشتر زنان را در گردشگري ايران سهيم كنيم.
بيان مسئله:
گردشگري پاسخي به نياز فطرت جستجوگر انسان، به كشف اسرار زندگي و آشنايي با فرهنگ ملل و فرار از يكنواختي محيط كار و زندگي معمولي است (كاظمي، 1387: 12). از جهتي اركان نوع انسان همانند بسياري از پديده هاي طبيعي دوتايي است يعني زن و مرد (زاهدي، 1386: 18). به عبارتي ديگر بخش عمده اي از گردشگران را زنان تشكيل مي دهند. حضور زنان در گردشگري به چند طريق صورت مي گيرد به عنوان گردشگر داخلي، گردشگر ورودي و شاغلين مرتبط با اين صنعت. محدوديت زنان در كشور ايران از دو جنبه براي ايران گردان و شاغلين اين صنعت قابل بحث است: از يك جهت قوانين و مقرراتي كه با توجه به دين و شريعت ما نوشته شده است و از طرفي عرف و فرهنگ نانوشته و رايجي كه بين مردم ما وجود دارد و باعث مي شود مردم مناطق مختلف هر يك با واكنش افراط و تفريط با زنان برخورد كنند. البته قابل ذكر است كه وجود اسلام و شريعت و اين نوع عرف و فرهنگ فوايدي نيز دارد؛ براي مثال استفاده از زنان به عنوان جاذبه جنسي را نمي دهد، يعني در ايران نمي توان همچون كشور تايلند گردشگري جنسي داشت. البته نبايد فراموش گردد كه عرف و فرهنگ و قانون كشورمان باعث خدشه دار شدن يكي از تنه هاي اصلي گردشگري، يعني زنان مي شود و امكان حضور پويا و فعال آنها را در گردشگري از بين مي برد و اين به معناي حذف بخش عظيمي از بازار هدف (گردشگر) و بازار كار مورد نياز است.
و ...
توضيحات بيشتر و دانلود
صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود
جاذبه های گردشگری ازمیر
۱- ازمیر آگورا (Izmir Agora)
در این منطقه می توانید آثار باقی مانده از بازاری را ببینید که زمانی در مسیر جاده ابریشم قرار داشت. این خرابه ها مربوط به یک بازار تاریخی هستند که قدمت آن به ۲ هزار سال پیش بر می گردد. کانال آبی که در آن زمان در این منطقه جاری بود، همچنان وجود دارد و از وسط این بازار می گذرد.
غذاهای معروف ازمیر
۱- کوفته ترکی( Köfte)
این نوع کوفته در حقیقت گوشت بره یا گاو است که به صورت کوفته قلقلی در آمده است. این نوع کوفته را میتوان به صورت آبپز شده، به صورت ساندویچ، با سالاد یا همراه با ماست سرو کرد.