ppt نظريه يادگيري كلارك هال در 50 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
مشخصات فايل
تعداد صفحات | 50 |
حجم | 4132 كيلوبايت |
فرمت فايل اصلي | ppt x |
دسته بندي | ppt |
توضيحات كامل
ppt نظريه يادگيري كلارك هال در 50 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
فهرست مطالب
مقدمه
مفاهيم نظري عمده
تفاوتهاي عمده بين نظريههاي ۱۹۴۳ و ۱۹۵۲ كلارك هال
انگيزش تشويقي
پويايي شدت محرك
تغيير از كاهش سائق به كاهش محرك سائق
خرده پاسخ انتظاري هدف
سلسلهمراتب عادتهاي همخانواده
خلاصه نظام نهايي هال
هال و آموزشوپرورش
ارزشيابي از نظريه هال
انتقاد
بخشي از متن
مقدمه
كلارك لئونارد هال (Clark Leonard Hull: 1884-1925) يكي از روانشناسان معروف آمريكايي، پژوهشهاي پردامنهاي در مورد آزمون استعدادها، تلقينپذيري، خواب مصنوعي و بهويژه يادگيري انجام داده است.
كتابهاي اساس رفتار (1951)، روانشناسيهاي متعارض يادگيري (1935) و اصول رفتار (1943) او نفوذ انكارناپذيري در روند روانشناسي قرن بيستم آمريكا به جاي گذاشته است.
در سال 1930 كه شهرت و اهميت كار ثرندايك در مورد آزمايش و خطا در روانشناسي يادگيري رو به كاهش نهاد، هال با نظريه معروف خود به نام كاهش سايق (Drive Reduction) بر بنياد تقويت نخستين (Primary Reinforcement) شهرت يافت.
او در سال 1952 در نظريه خود تجديدنظر نمود و آن را با نام "يادگيري كاهش محرك سايق" منتشر كرد.
زندگي حرفهاي كلارك هال را ميتوان به سه بخش جداگانه تقسيم كرد. يكي از علاقههاي مهم و اوليه او سنجش استعدادها بود. دومين علاقه مهم هال هيپنوتيسم بود و سومين علاقهاش كه منجر به شهرت فراوانش شد، مطالعه فرايند يادگيري بود. كلارك هال مانند اكثر نظريهپردازان يادگيري كاركردگرا، به مقدار زياد متأثر از نوشتههاي داروين بود. هال به ايجاد نظريهاي كه تبيين كند چگونه نيازهاي جسمي، محيط، و رفتار براي افزايش احتمال بقاي ارگانيسم باهم به كنش متقابل ميپردازند علاقهمند بود. رويكرد هال به نظريهسازي فرضي-قياسي يا منطقي-قياسي ناميده شده است.
مفاهيم نظري عمده
نظريه كلارك هال، مانند هندسه اقليدسي، داراي يك ساختار منطقي از اصول موضوع و قضاياست. اصول موضوع بيانات كلي درباره رفتار هستند كه نميتوان مستقيماً آنا را وارسي نمود، اما قضايايي كه بهطور منطقي از اصول موضوع ناشي ميشوند قابل آزمون كردن هستند. ما شانزده اصل موضوع مهم هال را آنگونه كه در سال ۱۹۴۳ ارائه شدند مورد بحث قرار ميدهيم.
اصل موضوع ۱: حس كردن محيط بيروني و رد محرك
تحريك بيروني، يك تكانه عصبي آوران (حسي) را راهاندازي ميكند كه پس از قطع تحريك محيطي تا لحظاتي ادامه مييابد. هال وجود يك رد محرك را فرض كرد كه به مدت چند ثانيه پس از قطع رويداد محرك ادامه مييابد. اين تكانه عصبي با يك پاسخ تداعي ميشود.
هال فرمول سنتي S-R را به S-s-R تبديل كرد.s رد محرك است. براي كلارك هال تداعي موردنظر، بين s و R صورت ميگيرد. رد محرك سرانجام منجر به يك واكنش عصبي وابران (حركتي) r ميشود كه به پاسخ آشكار ميانجامد. بنابراين، ما با فرمول S-s-r-R سروكار پيدا ميكنيم، كه در آن S تحريك بيروني، s رد محرك، r شليك نورونهاي حركتي، و R پاسخ آشكار است.
اصل موضوع ۲: كنش متقابل تكانههاي حسي
تعامل بين تكانههاي عصبي، پيچيدگي تحريك و لذا دشواري پيشبيني رفتار را نشان ميدهد. رفتار بهندرت حاصل تنها يك محرك است، بلكه تابع محركهاي زيادي است.
اصل موضوع ۳: رفتار نا آموخته
هال باور داشت كه ارگانيسم با سلسله مراتبي از پاسخها و رفتار نا آموخته متولد ميشود كه هنگام ايجاد يك نياز فعال ميگردند. براي مثال اگر يكشي وارد چشم شود، پلكهاي چشم بهسرعت به هم ميخورند و آب چشم به مقدار زيادي ترشح مينمايد.
و ...
توضيحات بيشتر و دانلود
صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود
5 علت سختی زبان انگلیسی
1- دستور زبان (گرامر)
دستور زبان انگلیسی بسیار پیچیده است و یادگیری و استفاده منطقی از زبان انگلیسی را دشوار می کند. به همین دلیل است که مکالمه با شخصی که انگلیسی را با سرعت بالایی صحبت می کند دشوار است. یادگیری گرامر مانند یادگیری رانندگی است و درست مانند رانندگی به تمرین نیاز دارد.
گرامر نقش مهمی در یادگیری زبان انگلیسی دارد و استفاده نادرست از آن ارتباطات شما را تغییر می دهد. اگرچه وجود الگوهای دستوری منحصر به فرد یادگیری زبان انگلیسی را دشوار می کند، اما با پشتکار و تمرین می توانید آن را یاد بگیرید. انگلیسی زبانان بومی نسبت به گرامر بسیار حساس هستند و خیلی سریع متوجه هرگونه خطای گرامری می شوند.
منبع : چرب زبان