ppt بررسي اسپانسرينگ در 29 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
مشخصات فايل
تعداد صفحات | 29 |
حجم | 4174 كيلوبايت |
فرمت فايل اصلي | ppt x |
دسته بندي | ppt |
توضيحات كامل
ppt بررسي اسپانسرينگ در 29 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
فهرست مطالب
مقدمه
تعريف حامي مالي يا اسپانسر
تفاوت سرمايهگذار با اسپانسر چيست؟
چه كسب و كارهاي نياز به حامي مالي دارند؟
اسپانسرها دقيقا اسپانسر چه ميشوند؟
اسپانسرشيپ در كسب و كارهاي آنلاين
محتوا حمايت شده؛ يك نمونه هوشمندانه
چگونه اسپانسر پيدا كنيم؟
بخشي از متن
مقدمه
اسپانسر يا حامي مالي (sponsor) عنوان مبحث امروز است كه قصد داريم به بررسي زواياي مختلف آن بپردازيم. اول از حامي مالي يك تعريف ارائه ميكنيم و به ويژگيهاي آن ميپردازيم. سپس به اين سوال جواب ميدهيم كه چطور ميتوانيم اسپانسر جذب كنيم يا بهبيان عموميتر، چطور اسپانسر بگيريم؟
در اين مبحث، سعي ميكنيم با رويكرد ديجيتال ماركتينگ به اين قضيه نگاه داشته باشيم تا مباحث بهدرد صاحبين كسب و كار اينترنتي و فعالين فضاي آنلاين نيز بخورد.
اسپانسرشيپ چيست
اسپانسرشيپ (Sponsorship) قرارداد -ارتباط- بين دو مجموعه است. مجموعهاي كه تبليغ ميدهد و مجموعهاي كه تبليغ نمايش ميدهد. اساسا موضوع اسپانسر در چارچوب تبليغات مطرح ميشود و خارج از فضاي سرمايهگذاري است. در اين خصوص در ادامه مبحث مفصل صحبت خواهيم كرد.
اسپانسر ويژگيهايي دارد كه تقريبا با آن كاري نداريم. كار ما در اين مبحث بررسي و شرح پيوند اين دو مجموعهاي است كه گفتيم. يعني چه ميشود كه يك مجموعه -سازمان، شركت، كسب و كار- به يك مجموعه ديگر -كه ميتواند مدلهاي بسيار متنوعي داشته باشد- درخواست اسپانسرينگ ميدهد.
موضوع بسيار جذاب و قابل بحثي است و امروزه براي كسب و كارهاي نوپا و كسب و كارهاي اينترنتي هم تبديل به مسئله شده است. در اين مبحث ميخواهيم نگاهي كامل به اين قضيه داشته باشيم. اصلا اسپانسر يا حامي مالي چه هست؟ چكار ميكند؟ براي چه هزينه ميكند و بهدنبال چهچيزهايي براي اسپانسر شدن ميگردد.
و در سمت ديگر، ما بهعنوان يك كسب و كار، براي پيدا كردن اسپانسر بايد چكار كنيم؟ عينك ما بر روي چشمان كسي است كه درخواست اسپانسر دارد و دنبال تامين اسپانسر براي كسب و كارش است. ميخواهيم با او همسو شويم و از اين دريچه به موضوع حامي مالي نگاه كنيم. اميدوارم كه در اين مقاله فرصت باشد و بشود كه به همه موضوعات مرتبط با آن پرداخت.
در ادامه اين مبحث قصد داريم در قالب زير عنوانهاي مشخص، به معرفي، بررسي و شرح حامي مالي بپردازيم. اين مبحث را به همه كسب و كارهايي -چه اينترنتي و چه سنتي- كه بهدنبال آشنايي با ساز و كار فعاليتهاي اسپانسري هستند، توصيه ميكنم. در ادامه با فوربو همراه باشيد.
تعريف حامي مالي يا اسپانسر
در اولين قدم بايد يك تعريف براي اسپانسر (sponsor) داشته باشيم. اسپانسر يا حامي مالي، گروه، مجموعه، سازمان، كسب و كار -و حتي يك شخص- است كه بهمنظور معرفي -تبليغ- يك محصول، كالا، خدمت -و حتي خود شخص- تواهمنامهاي را با يك مجموعه يا كسب و كار ديگر امضا ميكند. هرچه مجموعه دوم از لحاظ تعداد مخاطب، گسترده و بزرگتر باشد، اسپانسر بايد هزينه بيشتري بابت اسپانسرشيپ پرداخت كند.
اسپانسرشيپ (Sponsorship) آن ارتباط بين دو مجموعه يا كسب و كار است. يكي تبليغ ميدهد و ديگري تبليغ نمايش ميدهد. فرآيند كلي كار به اين شكل است اما خب تفاوتهايي با تبليغات بهاشكال ديگر دارد. اسپانسر عمومي نيست. در حالي كه ميتواند باشد. يعني اسپانسر كل يك مجموعه و سازمان نميشود. بلكه در يك يا چند بخش مشخص، هزينه اسپانسري ميپردازد.
بسته به كسب و كار نمايش دهنده، زمينه فعاليت، تعداد مخاطبين و… ميتواند هزينه پرداختي متفاوت باشد. و حتي اگر آن مجموعه خودش يك برند باشد، ميتواند قراردادهاي خارج از عرف نيز با اسپانسر ببندد. در بسياري از زمينههاي مانند ورزشهاي حرفهاي و حتي بازيهاي ويديويي، شاهد نوعي انحصار در مبحث اسپانسرينگ هستيم. يعني شركتهايي با توجه به در اختيار داشتن المانهايي -براي مثال لايسنس يك تيم در يك بازي فوتبال ويديويي-، از اسپانسر درخواستهاي هزينههاي غيرعادي دارد. و چون آن المان -براي مثال آن تيم لايسنس شده فوتبال- در مجموعه ديگر -بازي ويديويي در اين مثال- وجود ندارد، اسپانسر مجبور به پرداخت اين هزينه است.
كمي از اصل موضوع دور شديم. در ابتدا اين بخش مطرح شد كه هدف اسپانسر، نمايش دادن تبليغ است. همين. اسپانسر بهدنبال اين است كه محصول و خدماتش را نشان دهد. يا بهدنبال برندسازي است و ميخواهد صرفا ديده شود. اسپانسر با اين اهداف با يك شركت و مجموعه، وارد قرار داد اسپانسرشيپ ميشود.
پس حامي مالي بهنوعي تبليغدهنده است و در همين چارچوب فعاليت ميكند. قرار نيست بر روي كسب و كار شما سرمايهگذاري كند. به شما سود برساند. به رشد كسب و كار شما كمك كند. اين مورد را با موضوع حامي مالي يكي نكنيد. در واقع وظايف شرح داده شده در اين پاراگراف وظيفه اسپانسر نيست، بلكه وظيفه يك سرمايهگذار است. براي روشنتر شدن موضوع در پاراگراف بعد به تفاوت و مرز ميان سرمايهگذار و اسپانسر ميپردازيم.
و ...
توضيحات بيشتر و دانلود
صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود