ppt بررسي بازاريابي عصبي در 38 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
مشخصات فايل
تعداد صفحات | 38 |
حجم | 4390 كيلوبايت |
فرمت فايل اصلي | ppt x |
دسته بندي | ppt |
توضيحات كامل
ppt بررسي بازاريابي عصبي در 38 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
فهرست مطالب
مقدمه
آموزش بازاريابي عصبي
كاربردهاي بازاريابي عصبي
آيا بازاريابي عصبي در كسبوكارهاي كوچك قابل استفاده است؟
بازاريابي عصبي براي چه نوع كسب و كاري استفاده مي شود؟
۶ قانون بازاريابي عصبي
نوروماركتينگ يا بازاريابي عصبي چگونه به رضايت مشتري و فروش منجر مي شود؟
بازاريابي عصبي از كجا شروع شد؟
ورود به مغز انسان و برملا شدن راز
كاركرد سه بخش اصلي مغز هنگام خريد
نقش بازاريابي عصبي در تصميمات خريد
كامل ترين دوره رسيدن به تمام آرزوها
بخشي از متن
مقدمه
بازاريابي عصبي اخيرا مورد توجه فراواني قرار گرفته است. اين علم جديد تلفيق دو علم بازاريابي و عصبشناسي است.
بازاريابي عصبي درك عملكرد مغز بدون وارد شدن در جزئيات پيچيده آن است تا از آن براي بهبود عمليات بازاريابي استفاده كنيم.
واژه بازاريابي عصبي براي اولين بار در سال ۲۰۰۲ مطرح شد و با استقبال چنداني روبرو نشد تا در سالهاي اخير كه اين اصطلاح بخشي از سخنرانيهاي همايشها و مقالات مختلف را به خود اختصاص داده است.
هدف بازاريابي عصبي انتقال بهتر پيامهاي بازاريابي به ديگران و افزايش احتمال خريد توسط مخاطب است. در نتيجه با بازاريابي عصبي بودجه بازاريابي و تبليغات كاهش مييابد.
آموزش بازاريابي عصبي
حتما قبول داريد كه بازاريابي و تبليغات بسيار سختتر شده است. همكاران و رقيبان شما احتمالا آن قدر زياد هستند كه مدام حواس مشتريان را پرت ميكنند. پيامهاي بازاريابي كمرنگتر شده است. توجه به تبليغات كمتر شده است.
حال اگر كسبوكاري كوچك با بودجه محدود تبليغاتي داريد چگونه ميتوانيد توجه مشتريان احتمالي را به خود جلب كنيد و حتي باعث شويد از شما خريد كنند؟
شايد پاسخ اين پرسش در بازاريابي عصبي قبل از ورود به موضوع سه مثال ملموس ميآوريم كه نشان ميدهد بازاريابي عصبي چيزي فراتر از عرضه محصول مناسب با قيمت مناسب است.
كاربردهاي بازاريابي عصبي
۱. كاربرد بازاريابي عصبي در فروش
فرض كنيد وارد فروشگاهي ميشويد و از همان ابتدا احساس خوبي نسبت به فروشگاه نداريد. فروشنده بدون توجه به ورود شما به صحبت خود با تلفن ادامه ميدهد و وانمود ميكند شما را نديده است.
سپس با لحني توهينآميز با شما صحبت ميكند و وقتي سؤالي فني درباره محصول ميپرسيد ميگويد: روي جعبه نوشته شده است، خودتان بخوانيد! چقدر احتمال دارد از چنين فروشگاهي خريد كنيد؟
شايد از خريد منصرف شويد. توجه كنيد كه ما درباره محصول صحبت نكرديم. شايد محصول اين فروشگاه بسيار عالي و قيمت آن مناسب باشد، ولي شما از خريد منصرف ميشويد.
پس موضوع فقط محصول مناسب با قيمت مناسب نيست. رفتارهاي خريد ما بسيار پيچيدهتر از چيزي است كه خيليها فكر ميكنند و به عملكرد مغز مربوط است.
اگر خيلي ساده بگوييم ما از كساني خريد ميكنيم كه از آنها خوشمان بيايد. اغلب فروشنده بسيار مهمتر از محصول است.
۲. كاربرد بازاريابي عصبي در خريد
براي خريد موبايل به فروشگاه مراجعه ميكنيد. فروشنده سعي ميكند برندي را به شما بفروشد كه تا به حال اسمش را نشنيدهايد.
اسم آن بسيار عجيب و ناآشنا است. فروشنده به شما ثابت ميكند تمام مشخصات فني اين موبايلِ ناشناخته بهتر از موبايلي است كه شما ميخواستيد. حتي قيمتش هم بسيار ارزانتر است.
شما كمي با خود كلنجار ميرويد و در نهايت جرئت نميكنيد يك محصول ناشناخته بخريد كه تمام خواستههاي شما را برآورده ميكند. بدون خريد از فروشگاه خارج ميشويد.
دليل اين موضوع نيز به عملكرد مغزمان برميگردد. تأثير ديگران بر خريدهاي ما بيش از چيزي است كه تصورش را ميكنيم.
وقتي ميخواهيم چيزي بخريم مهمترين سؤال ذهنمان اين است كه ديگران در مورد خريدمان چه نظري خواهند داشت. آيا كار ما را تأييد خواهند كرد يا آن را كاري اشتباه خواهند دانست.
۳. كاربرد بازاريابي عصبي در طراحي سايت
دنبال خريد يك محصول آموزشي هستيد. در گوگل به جستجو ميپردازيد. وارد سايتي ميشويد كه احساس ميكنيد نميتوان به آن اعتماد كرد.
اگر دوستتان از شما بپرسد چرا اين سايت را نامعتبر ميدانيد هيچ دليل منطقي و قابلقبولي نداريد تا ارائه دهيد.
شايد روي جعبه محصول از عكس يك آقا با كراوات استفاده شده است. يا عكسهاي سايت به آن سايت متعلق نيست بلكه از سايتهاي خارجي گرفته شده است.
به اين نتيجه ميرسيد كه اين سايت حرفي براي گفتن ندارد و از خريد خود منصرف ميشويد. شما محتويات محصول را نديدهايد و فقط از روي چند عكس به اين نتيجه ميرسيد كه خريد نكنيد.
دليل اين موضوع هم به مغز ما مربوط ميشود. مغز قديم كه به زودي دربارهاش توضيح خواهيم داد، اگر تشابهي احساس نكند احتمال خريد كمتر ميشود.
اگر با فردي كه كراوات بسته تشابه نداريم سعي ميكنيم از او خريد نكنيم. بلكه از فردي خريد كنيم كه بيشتر شبيه خودمان است.
و ...
توضيحات بيشتر و دانلود
صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود
با انجام کارهای متنوع باهوشتر شوید
مغز شما میخواهد تجربیات مختلفی داشته باشد و برای رشد به کمی ابداع و تنوع نیاز دارد. چالشهای جدید، دیدن مکانهای جدید و حل مشکلات متفاوت هم از دیگر مواردی هستند که برای تقویت مغز لازمند.
1-با تجربیات جدید خودتان را به چالش بکشید: از منطقه امنتان بیرون بیایید و ارتباطات عصبی جدید بسازید. هر چه تجربهتان متنوعتر باشد، مغزتان باهوشتر و سازگارتر میشود.
2-با افراد مختلف وقت بگذرانید: معاشرت با افراد مختلف شما را باهوشتر میکند. شنیدن و شناخت دیدگاهها و عقبه دیگران آگاهیتان را افزایش میدهد و شما را ترغیب میکند تا سوالات و عقایدتان را بیان کنید. همچنین زندگی را هم جالبتر میکند.
12-نقاشی یا طراحی یاد بگیرید: کارهای خلاقانه هوشتان را بیشتر میکنند و توانایی شما برای شناخت و بیان افکارتان را افزایش میدهند. با بیشتر کردن ارتباط بین دست و مغزتان، رابطه این دو را تقویت کرده و ذهن خلاقتری خواهید داشت.