ppt نظريه سازه شخصي جورج كلي

دانلود ppt, پاورپوينت, پرسشنامه, پيشينه تحقيق,مقاله,مباني نظري و پيشينه تحقيق افسردگي مباني نظري و پيشينه تحقيق پرخاشگري مباني نظري و پيشينه تحقيق تاب آوري مباني نظري و پيشينه تحقيق(فصل دوم پايان نامه) مباني نظري و پيشينه تحقيق هوش هيجاني مباني نظري و پيشينه تحقيق اضطراب مباني نظري و پيشينه تحقيق شادكامي مباني نظري و پيشينه تحقيق سلامت روان مباني نظري و پيشينه تحقيق استرس شغلي مباني نظري و پيشينه تحقيق كيفيت اقلام تعهدي مباني نظري و پيشينه پژوهش حمايت اجتماعي ادراك شده مباني نظري و پيشينه پژوهش مهارت هاي ارتباطي (فصل دوم) مباني نظري و پيشينه پژوهش طرحواره هاي ناسازگار اوليه كدام قسمت شامل دو قسمت مباني نظري و پيشينه تحقيق است؟ مباني نظري و پيشينه تحقيق بازاريابي رابطه مند تفاوت مباني نظري و پيشينه تحقيق پيشينه تحقيق و مباني نظري تحليل محتوا دانلود پيشينه تحقيق و مباني نظري تحليل محتوا مباني نظري و پيشينه تحقيق جو عاطفي خانواده مباني نظري و پيشينه تحقيق درمان شناختي رفتاري مباني نظري و پيشينه تحقيق مديريت دانش دانلود مباني نظري و پيشينه تحقيق مباني نظري در پيشينه تحقيق مباني نظري و پيشينه تحقيق رضايت زناشويي مباني نظري و پيشينه تحقيق كيفيت زندگي فرق مباني نظري و پيشينه تحقيق

ppt نظريه سازه شخصي جورج كلي

۱۰ بازديد

ppt نظريه سازه شخصي جورج كلي

ppt نظريه سازه شخصي جورج كلي در 41 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي


مشخصات فايل

تعداد صفحات 41
حجم 4081 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي ppt x
دسته بندي ppt


توضيحات كامل

ppt نظريه سازه شخصي جورج كلي در 41 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي

 

 

فهرست مطالب

زندگينامه

مقدمه

نظريه سازه شخصي

روش هاي پيش بيني كردن رويدادهاي زندگي

اصل تبعي تعبير construction corollary

اصل تبعي فرديت individuality corollary

اصل تبعي سازمان دهي organization corollary

اصل تبعي دوگانگي dichotomy corollary

اصل تبعي انتخاب Choice corollary

اصل تبعي دامنه  Range corollary

اصل تبعي تجربه experience corollary

اصل تبعي تعديل modulation corollary

اصل تبعي چند پارگي fragmentation corollary

اصل تبعي اشتراك Commonality corollary

اصل تبعي اجتماعي بودن sociality corollary

سوال هايي درباره ماهيت انسان

ارزيابي در نظريه كلي

پژوهش درباره نظريه كلي

تاملاتي درباره نظريه كلي

 

بخشي از متن

زندگينامه

جورج الكساندر كلي در سال ۱۹۰۵ در ايالت كانزاس آمريكا به دنيا آمد .والدين او كه عقايد مذهبي خاصي داشتند به او كه تنها فرزند خانواده بود محبت و رسيدگي زيادي مي‌كردند. او در ۱۳سالگي به دبيرستاني در شهر ويچيتا رفت و در سال ۱۹۲۶ مدرك ليسانس خود را در فيزيك و رياضيات از كالج پارك واقع در شهر پارك‌ويل، ايالت ميسوري دريافت كرد. اما علاقه او از علوم به مسايل اجتماعي تغيير يافت.

كلي مدت كوتاهي در مقام مهندس كار كرد و بعد در يك كالج كارگري در مينياپوليس به شغل معلمي پرداخت. بعداً ‌در انجمن بانكداران آمريكا آموزگار شد و درس‌هاي شهروندي را به مهاجران مي‌آموخت. وي سپس وارد دوره فوق‌ليسانس شد و مدرك خود را در جامعه‌شناسي تربيتي از دانشگاه كانزاس واقع در شهر لارنس دريافت كرد. كلي پيشنهاد كاري را در كالجي واقع در ايالت آيووا قبول كرد و درس‌هاي مختلفي را در آنجا تدريس كرد

آموزش حرفه‌اي كلي در سال ۱۹۲۹ كه موفق به دريافت بورسي از دانشگاه ادينبورگ واقع در اسكاتلند شد تغيير كرد. در طول سالي كه او آنجا بود، مدرك ليسانس خود را در آموزش و پرورش دريافت كرد و به روان‌شناسي علاقمند شد. او براي تحصيل در دوره دكترا در دانشگاه ايالتي آيووا به ايالت متحده برگشت و در سال ۱۹۳۱ دكتراي خود را گرفت.

طي جنگ جهاني دوم، كلي به نيروي دريايي آمريكا پيوست و به‌عنوان روان‌شناس در اداره پزشكي و جراحي واقع در واشنگتن‌ دي.سي به خدمت مشغول شد. زماني كه جنگ در سال ۱۹۴۵ خاتمه يافت، به مدت يك سال در دانشگاه مريلند تدريس كرد و بعد به عضويت هيئت علمي دانشگاه ايالتي اوهايو درآمد و در آنجا به مدت ۱۹ سال به تدريس، اصلاح كردن نظريه شخصيت خود، و اجراي پژوهش مشغول شد.

كلي همچنين در دانشگاه‌هاي سرتاسر دنيا درباره نحوه‌اي كه نظريه سازه شخصي او را مي‌توان براي حل كردن تنش‌هاي بين‌المللي به كار برد، سخنراني‌هايي ايراد كرد. در سال ۱۹۶۵ مقام استادي را در دانشگاه برانديز پذيرفت ولي پس از مدت كوتاهي در سال ۱۹۶۶ درگذشت.

كلي در شكل‌گيري حرفه روان‌شناسي باليني در طول رشد سريع آن بعد از جنگ جهاني دوم نيروي عمده‌اي بود. او چندين مقام باافتخار را در اين رشته كسب كرد كه رياست بخش باليني و مشاوره انجمن روان‌شناسي آمريكا و رياست هيأت مديره آزمايندگان در روان‌شناسي حرفه‌اي از آن جمله بودند

مقدمه

هر كسي يك رشته سازه هاي شناختي Cognitive construct را درباره محيط به وجود مي آورد. ما رويدادها و روابط اجتماعي خود را طبق يك نظام يا الگو تعبير مي كنيم و سازمان مي دهيم. ما بر اساس اين الگو، درباره خودمان و افراد ديگر و رويدادها، پيش بيني هايي مي كنيم و از اين پيش بيني ها براي هدايت كردن پاسخ ها و اعمالمان استفاده مي كنيم. براي شناخت شخصيت، ابتدا بايد الگوهاي خودمان، يعني نحوه اي كه دنياي خود را سازمان مي دهيم، بشناسيم.

رفتار گرايي افراد را صرفا به صورت پاسخ دهندگان منفعل به رويدادها در محيط شان در نظر مي گيرد و روان كاوي، افراد را پاسخ دهندگان منفعل به ناهشيارشان مي انگارد. از نظر كلي، افراد نوعي حركت هستند و ما خود را پيش مي رانيم. او نتيجه گرفت كه افراد همانند دانشمندان عمل مي كنند. كلي معتقد بود روان شناسان با افرادي كه مورد بررسي قرار مي دهند تفاوتي ندارند. آنچه در مورد يكي كارساز است در مورد ديگري نيز موثر است؛ آنچه يكي را توصيف مي كند ديگري را نيز توصيف مي نمايد. هر دو در اين فكر هستند كه رويدادهاي زندگي خود را پيش بيني و كنترل كنند. ما سازه هاي شخصي را مي سازيم كه سعي مي كنيم به وسيله آنها رويدادهاي زندگي خود را پيش بيني و كنترل كنيم. رويكرد كلي، رويكرد يك متخصص باليني است كه به سازه هاي هشياري مي پردازد. روان شناسان شناختي به متغييرهاي شناختي و رفتاري آشكار علاقه دارند كه عمدتا آنها را در موقعيت آزمايشي، نه باليني، بررسي مي كنند. نظريه كلي در بهترين حالت، مي تواند پيش درآمد روان شناسي شناختي امروزي محسوب شود.

و ...


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.