ppt بازاريابي بلادرنگ برنده يا بازنده
ppt بازاريابي بلادرنگ برنده يا بازنده در 28 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
مشخصات فايل
تعداد صفحات | 28 |
حجم | 4074 كيلوبايت |
فرمت فايل اصلي | ppt x |
دسته بندي | ppt |
توضيحات كامل
ppt بازاريابي بلادرنگ برنده يا بازنده در 28 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
فهرست مطالب
مقدمه
محيط پيچيده بازاريابي
فشار براي شخصيسازي
شمشير دو لبه دنياي ديجيتال
زمان اقدامي متمايز فرا رسيده است
تحول در فعاليتهاي بازاريابي
وقتي براي تلف كردن وجود ندارد
بخشي از متن
مقدمه
مديران ارشد بازاريابي تخمين ميزنند كمتر از ۲۰ درصد افراد در دسترس، مشتري بالقوه محصولات و خدمات ارائه شده هستند. اين آمار از نظرسنجي موسسه Accenture از مديران ارشد بازاريابي صنايع مختلف برگرفته شده است. براساس رويكرد محاسبه هزينه به ازاي هر مصرفكننده در دسترس، اين رقم نشاندهنده اتلاف حدود صد ميليارد دلار در هر سال است. بررسيها علاوهبر اين حاكي از موفقيت پيشگامان بازاريابي در دسترسي به مشتريان، كنترل خروجيهاي بازاريابي، بهبود كيفيت و در نتيجه رشد درآمد است.
مديران ارشد بازاريابي تخمين ميزنند كمتر از ۲۰ درصد افراد در دسترس، مشتري بالقوه محصولات و خدمات ارائه شده هستند. اين آمار از نظرسنجي موسسه Accenture از مديران ارشد بازاريابي صنايع مختلف برگرفته شده است. براساس رويكرد محاسبه هزينه به ازاي هر مصرفكننده در دسترس، اين رقم نشاندهنده اتلاف حدود صد ميليارد دلار در هر سال است. بررسيها علاوهبر اين حاكي از موفقيت پيشگامان بازاريابي در دسترسي به مشتريان، كنترل خروجيهاي بازاريابي، بهبود كيفيت و در نتيجه رشد درآمد است. اغلب بازاريابان واحد بازاريابي سازمان را بهعنوان يك واحد توليدي نميپذيرند. از اين رو، در چنين سازمانهايي خط توليدي براي ايدههاي خلاقانه هم وجود ندارد؛ اما بخش عملياتي بازاريابي در واقع شباهت زيادي به يك كارخانه دارد كه داراييهاي بازاريابي، محتواي مفيد و قابل توجه بسياري توليد ميكند. محتوايي كه توان جلب توجه مصرفكننده را ندارد يا بهطور كلي از شناسايي گروههاي مصرفكنندگان ناتوان است، در واقع بخش بزرگي از داراييهاي سازمان را به هدر ميدهد. به نظر شما واحد بازاريابي چگونه ميتواند محتواي با كيفيتي را براي دستيابي به گروههاي مناسب مشتريان تهيه كند؟
بازاريابي بلادرنگ شيوههاي توليد ناب را بهمنظور افزايش انعطاف پذيري، مقياسپذيري، پاسخگويي و كيفيت وارد كارخانه بازاريابي ميكند. بررسيهاي Accenture نشان ميدهد شركتهايي كه در زمينه بازاريابي بلادرنگ موفق عمل كردهاند، در دورههاي زماني يك و سه ساله در مقايسه با همتايان خود نرخ رشد سه برابري را تجربه ميكنند. بهمنظور درك هرچه بيشتر اين منافع، واحدهاي بازاريابي به مدلهاي عملياتي بازاريابي متمايز نياز دارند كه اتخاذ رويكردي يكپارچه نسبت به تحولات ديجيتال از محورهاي اصلي آن به شمار ميرود.
محيط پيچيده بازاريابي
بازاريابي اكنون در عصر ديجيتال و در قياس با چند سال گذشته به موضوعي بسيار متفاوت تبديل شده است. اين تفاوتها در مواردي منجر به هدررفت منابع و عدم بهرهوري و در نتيجه تهديد ماهيت واحدهاي بازاريابي شده است. اين شرايط بهويژه در صنايعي كه بهطور مستمر مورد تهديد مولفههاي رقابتي نوظهور قرار دارند، محتمل است.كمپينهاي تبليغاتي هم ديگر توان افزايش فروش را از دست دادهاند. اين كمپينها بارها و بارها مشتريان نادرست را هدف قرار دادهاند و پيامهاي تبليغاتي ناخوشايند منتشر كردهاند كه عاملي براي آسيب زدن به شهرت نام تجاري بوده است. اين كمپينها اغلب با تغييرات تمايلات مصرفكننده همگام نيستند. پيامها ميتوانند به سرعت به پيامهايي غيرمرتبط تبديل شوند. اين شرايط به محض ظهور محصولي نو و بهدليل خارج شدن سريع محصولات و خدمات از حيطه توجه مشتري اتفاق ميافتد.مديران ارشد بازاريابي پيامدهاي اين واقعيتها را به خوبي درك ميكنند. به باور آنان از ميان تمامي گروههايي كه در معرض پيامهاي تبليغاتي كسبوكارهاي مختلف قرار ميگيرند، كمتر از ۱۸ درصد از مشتريان واقعي آن محصولات و خدمات هستند. بنابراين، جاي تعجب نيست كه كمتر از نيمي از مديران ارشد بازاريابي از درآمدهاي حاصل از فعاليتهاي بازاريابي رضايت كامل دارند.
فشار براي شخصيسازي
بازاريابان اكنون به خوبي ميدانند كه ايجاد آگاهي گسترده و استفاده از روشهاي پيامرساني استاندارد، اهميت خود را از دست دادهاند و جاي خود را به سفري اختصاصي براي هر مشتري و تجارب بازاريابي شخصيسازي شده دادهاند. اين تغييرات منعكسكننده اطلاع بازاريابان از نقش مصرفكنندگان در شكلدهي به فرآيندهاي بازاريابي است. مصرفكنندگان عصر حاضر اطلاعات بيشتري از محصولات و خدمات دارند. آنان ديگر مجبور به پذيرش ايدههاي بازاريابان نيستند. دسترسي به اطلاعات بازار از طريق منابع مستقل و كنترل تعاملات بازاريابي به امري بسيار ساده براي آنان تبديل شده است. رفتارهاي اين گروه از مصرفكنندگان، بازاريابي شخصيسازي شده را موضوعي غيرقابل بحث كرده است.
اما در كنار اهميت تجارب شخصيسازيشده براي جلب توجه مشتري، تحويل كالا هم از جمله حوزههايي است كه منجر به اتلاف هزينههاي بسياري شده است. انجام بازاريابي مستقيم شخصيسازي شده در كنار اطلاعات كافي از بينشهاي مشتري نمونهاي از اين مشكل است. موضوع گردآوري و تجزيه و تحليل اطلاعات براي بسياري از سازمانها به شدت چالش برانگيز است. در واقع، ۳۵ درصد از بازاريابان خردهفروشي گزارش ميدهند با وجود در اختيار داشتن اطلاعات كافي نميدانند چگونه از آنها استفاده كنند.با اين حال، سازمانها با شخصيسازي هر چه بيشتر ارتباطات بازاريابي به دنبال افزايش فروش هستند، اما خيلي زود متوجه ميشوند بدون وجود مدل و قابليتهاي عملياتي مناسب، بهرهبرداري از مفهوم بازاريابي شخصيسازيشده امكانپذير نخواهد بود. بدون افزايش اثربخشي عملياتي، سازمان به چارچوبي از مقياسهاي تجربي در دسترس محدود خواهد بود.
و ...
توضيحات بيشتر و دانلود
صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود