ppt نظريه شناختي پياژه

دانلود ppt, پاورپوينت, پرسشنامه, پيشينه تحقيق,مقاله,مباني نظري و پيشينه تحقيق افسردگي مباني نظري و پيشينه تحقيق پرخاشگري مباني نظري و پيشينه تحقيق تاب آوري مباني نظري و پيشينه تحقيق(فصل دوم پايان نامه) مباني نظري و پيشينه تحقيق هوش هيجاني مباني نظري و پيشينه تحقيق اضطراب مباني نظري و پيشينه تحقيق شادكامي مباني نظري و پيشينه تحقيق سلامت روان مباني نظري و پيشينه تحقيق استرس شغلي مباني نظري و پيشينه تحقيق كيفيت اقلام تعهدي مباني نظري و پيشينه پژوهش حمايت اجتماعي ادراك شده مباني نظري و پيشينه پژوهش مهارت هاي ارتباطي (فصل دوم) مباني نظري و پيشينه پژوهش طرحواره هاي ناسازگار اوليه كدام قسمت شامل دو قسمت مباني نظري و پيشينه تحقيق است؟ مباني نظري و پيشينه تحقيق بازاريابي رابطه مند تفاوت مباني نظري و پيشينه تحقيق پيشينه تحقيق و مباني نظري تحليل محتوا دانلود پيشينه تحقيق و مباني نظري تحليل محتوا مباني نظري و پيشينه تحقيق جو عاطفي خانواده مباني نظري و پيشينه تحقيق درمان شناختي رفتاري مباني نظري و پيشينه تحقيق مديريت دانش دانلود مباني نظري و پيشينه تحقيق مباني نظري در پيشينه تحقيق مباني نظري و پيشينه تحقيق رضايت زناشويي مباني نظري و پيشينه تحقيق كيفيت زندگي فرق مباني نظري و پيشينه تحقيق

ppt نظريه شناختي پياژه

۱۰ بازديد

ppt نظريه شناختي پياژه

ppt نظريه شناختي پياژه در 32 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي


مشخصات فايل

تعداد صفحات 32
حجم 4191 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي ppt x
دسته بندي ppt


توضيحات كامل

ppt نظريه شناختي پياژه در 32 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

نگاه كلي به نظريه پياژه

دوره ۱ : هوش حسي – حركتي (تولد تا ۲ سالگي)

رشد پايداري شي

دوره هاي ۲ و ۳ : تفكر پيش عملياتي ( ۲ تا ۷ سالگي) و عمليات عيني ( ۷ تا ۱۱ سالگي)

دوره ۴ : عمليات صوري ( ۱۱ سالگي تا بزرگسالگي)

موضوعات نظري

مفهوم مرحله

انتقاد از نظريه پياژه

 

بخشي از متن

مقدمه

در دنياي روانشناسي، مشكل بتوان كسي را به اهميت ”ژان پياژه“ يافت. او جامع ترين و مجاب كننده ترين نظريهٔ رشد ذهني را ارائه داده است. پياژه در ”نوشاتل“، شهري كوچك و دانشگاهي در سوئيس به دنيا آمد. پدرش استاد تاريخ قرون وسطي در دانشگاه بود. ”پياژه“ از پدرش به عنوان متفكري دقيق و نظامند ياد كرده است.

او از همان آغاز، خود را به عنوان يك دانشمند شناساند. در ۱۰ سالگي مقاله اي در مورد پرنده اي كه به نحو ناهنجاري فاقد رنگ بود، نوشت. هنگامي كه هنوز دبيرستاني بود، پژوهشي در مورد نرم تنان انجام داد كه باعث شد با اساتيد خارجي ملاقات كنند. در سن ۱۵ سالگي، هنگامي كه دريافت اعتقادات مذهبي و فلسفي او فاقد بنيادهاي علمي است، به بحران عقلي دچار شد. پياژه در سن ۲۱ سالگي مدرك دكتراي خود را در علوم طبيعي به دست آورد. ولي در ۳۳ سالگي تصميم گرفت در مورد روانشناسي كودك به پژوهش علمي بپردازد و رشد ذهن را مورد مطالعه قرار دهد.سپس يافته هاي خود را براي پاسخگويي به سوالات در زمينه معرفت شناسي و فلسفه منشا دانش، مورد استفاده قرار داد.  او اين طرح جديد را ”معرفت شناسي ژنتيك“ ناميد.

پياژه در سال ۱۹۲۱ و طي كار در آزمايشگاه بينه در پاريس، تصميم گرفت كودكان را مورد مطالعه قرار دهد. پياژه انديشيد كه خردسالان الزاما كم هوش تر از كودكان و بزرگسالان نيستند، بلكه ممكن است نوع تفكر آنان كاملا متفاوت باشد. او دريافت كه كودكان قبل از ۷ سالگي در مورد روياها، اخلاقيات و بسياري موضوع ديگر، از نظر كيفي به نحو متفاوتي فكر مي كنند.

در سال ۱۹۴۰، ”پياژه“ بار ديگر به مطالعهٔ كودكان و نوجوانان پرداخت. ولي موضوع پژوهش خود را تغيير داد. او در گذشته مواردي مانند رؤياها، اخلاق و ساير موضوع هاي مورد علاقهٔ كودكان را مورد بررسي قرار داده بود، ولي در پژوهش هاي جديد خود بر درك كودكان از مفاهيم رياضي و علمي تأكيد داشت و تا پايان عمر در مورد همين مسئله كار كرد.  امروزه به ندرت مي توان پژوهشي در مورد تفكر كودكان يافت كه در آن ذكري از ”پياژه“ به ميان نيامده باشد.


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.