ppt نظريه يادگيري واتسون در 25 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
مشخصات فايل
تعداد صفحات | 25 |
حجم | 3993 كيلوبايت |
فرمت فايل اصلي | ppt x |
دسته بندي | ppt |
توضيحات كامل
ppt نظريه يادگيري واتسون در 25 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
فهرست مطالب
مقدمه
واتسون و ارائه نظريه يادگيري
مباني روششناختي و مكتب نظريه
تشريح نظريه
شرح و بسط نظريه پاولف
آزمايشهاي انساني واتسون
يادگيري در حيوانات
آزمايش شرطيشدن انزجاري
بخشي از متن
مقدمه
يادگيري اساس رفتار آدمي ميباشد. اكثر رفتارهاي آدمي حاصل يادگيري ميباشد. انسان از طريق يادگيري روي محيط خود تاثير ميگذارد و از آن تاثير ميپذيرد.فرآيند يادگيري از آغاز تولد انسان شروع ميشود و تا پايان عمر او ادامه دارد و ساحتهاي فراواني از يادگرفتن، سخن گفتن، رفتار اجتماعي و پرورش عقلاني، عاطفي و روحي و اخلاقي و... را شامل ميشود.روانشناسان همواره تلاش داشتهاند كه فرايند يادگيري را تبيين كنند و در قالب نظرياتي به توضيح تئوريك اين فرآيند بپردازند. البته اين تلاشها نيز چون هر توليد علمي ديگري كه در چرخه دانشزايي به وجود ميآيد، معمولاً تحت تاثير رويشگاه نظري مورد تعلق خاطر نظريهپردازان است.يكي از روانشناساني كه نام او در صدر منابع روانشناسي يادگيري است، جان برادوس واتسون (John Broadus Watson: ۱۸۷۸-۱۹۵۸)، روانشناس آمريكايي و پيشرو نظريه رفتارگرايي ميباشد.نظريه او را عمدتا شرح و بسط نظريه پاولف ميدانند ولي ابتكارات خاص وي در اين زمينه، او را پاولف متمايز ميكند. يكي از ابتكارات واتسون، آزمايشهاي انساني اوست.
واتسون و ارائه نظريه يادگيري
واتسون در سال ۱۹۰۳ از دانشگاه شيكاگو درجه دكترا گرفت. وي بالغ بر ۱۲ سال استاد روانشناسي تجربي و تطبيقي و مدير آزمايشگاه روانشناسي جانز هاپكينز بود. از ۱۹۲۰ وارد موسسهها و شركتهاي تبليغاتي شد، اما از تلاش و آزمايشهاي روانشناسي دست نكشيد و پيوسته نتيجه آزمايشهاي خود را به صورت مقاله و كتاب منتشر ميكرد.رفتارگرايي در سال ۱۹۲۰ به اوج خود رسيد و در سال ۱۹۴۰ رو به افول نهد، اما در مردم و مجامع علمي اثر انكارناپذيري از خود به جاي گذاشت. آثار مهم واتسون عبارتاند: از رفتار (۱۹۱۴)، روانشناسي از ديدگاه رفتارگرا (۱۹۱۹)، رفتارگرايي (۱۹۲۵) و راههاي رفتارگرايي (۱۹۲۸).با اين حال عجيب است كه واتسون هرگز نظريه كامل و رضايتبخشي درباره يادگيري تدوين نكرد و اينطور نشان ميدهد كه از لحاظ مفهوم به تداعيگرايان كهن پيش از ثورندايك تعلق دارد. ولي نفس شبههاي كه او در تاثير وراثت در رشد ايجاد كرد و بزرگسالي را محصول يادگيري شرطي دوران كودكي دانست (فارغ از اثبات نادرستي اين تعميم در آثار انديشمندان پس از او) خود ميتواند نقطه امتياز او و ديگران باشد.
و ...
توضيحات بيشتر و دانلود
صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود