ppt نظريه يادگيري واتسون

دانلود ppt, پاورپوينت, پرسشنامه, پيشينه تحقيق,مقاله,مباني نظري و پيشينه تحقيق افسردگي مباني نظري و پيشينه تحقيق پرخاشگري مباني نظري و پيشينه تحقيق تاب آوري مباني نظري و پيشينه تحقيق(فصل دوم پايان نامه) مباني نظري و پيشينه تحقيق هوش هيجاني مباني نظري و پيشينه تحقيق اضطراب مباني نظري و پيشينه تحقيق شادكامي مباني نظري و پيشينه تحقيق سلامت روان مباني نظري و پيشينه تحقيق استرس شغلي مباني نظري و پيشينه تحقيق كيفيت اقلام تعهدي مباني نظري و پيشينه پژوهش حمايت اجتماعي ادراك شده مباني نظري و پيشينه پژوهش مهارت هاي ارتباطي (فصل دوم) مباني نظري و پيشينه پژوهش طرحواره هاي ناسازگار اوليه كدام قسمت شامل دو قسمت مباني نظري و پيشينه تحقيق است؟ مباني نظري و پيشينه تحقيق بازاريابي رابطه مند تفاوت مباني نظري و پيشينه تحقيق پيشينه تحقيق و مباني نظري تحليل محتوا دانلود پيشينه تحقيق و مباني نظري تحليل محتوا مباني نظري و پيشينه تحقيق جو عاطفي خانواده مباني نظري و پيشينه تحقيق درمان شناختي رفتاري مباني نظري و پيشينه تحقيق مديريت دانش دانلود مباني نظري و پيشينه تحقيق مباني نظري در پيشينه تحقيق مباني نظري و پيشينه تحقيق رضايت زناشويي مباني نظري و پيشينه تحقيق كيفيت زندگي فرق مباني نظري و پيشينه تحقيق

ppt نظريه يادگيري واتسون

۱۰ بازديد

ppt نظريه يادگيري واتسون

ppt نظريه يادگيري واتسون در 25 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي


مشخصات فايل

تعداد صفحات 25
حجم 3993 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي ppt x
دسته بندي ppt


توضيحات كامل

ppt نظريه يادگيري واتسون در 25 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

واتسون و ارائه نظريه يادگيري

مباني روش‌شناختي و مكتب نظريه

تشريح نظريه

شرح و بسط نظريه پاولف

آزمايش‌هاي انساني واتسون

يادگيري در حيوانات

آزمايش شرطي‌شدن انزجاري

 

بخشي از متن

مقدمه

يادگيري اساس رفتار آدمي مي‌باشد. اكثر رفتارهاي آدمي حاصل يادگيري مي‌باشد. انسان از طريق يادگيري روي محيط خود تاثير مي‌گذارد و از آن تاثير مي‌پذيرد.فرآيند يادگيري از آغاز تولد انسان شروع مي‌شود و تا پايان عمر او ادامه دارد و ساحت‌هاي فراواني از يادگرفتن، سخن گفتن، رفتار اجتماعي و پرورش عقلاني، عاطفي و روحي و اخلاقي و... را شامل مي‌شود.روان‌شناسان همواره تلاش داشته‌اند كه فرايند يادگيري را تبيين كنند و در قالب نظرياتي به توضيح تئوريك اين فرآيند بپردازند. البته اين تلاش‌ها نيز چون هر توليد علمي ديگري كه در چرخه دانش‌زايي به وجود مي‌آيد، معمولاً تحت تاثير رويشگاه نظري مورد تعلق خاطر نظريه‌پردازان است.يكي از روان‌شناساني كه نام او در صدر منابع روان‌شناسي يادگيري است، جان برادوس واتسون (John Broadus Watson: ۱۸۷۸-۱۹۵۸)، روان‌شناس آمريكايي و پيشرو نظريه رفتارگرايي مي‌باشد.نظريه او را عمدتا شرح و بسط نظريه پاولف مي‌دانند ولي ابتكارات خاص وي در اين زمينه، او را پاولف متمايز مي‌كند. يكي از ابتكارات واتسون، آزمايش‌هاي انساني اوست.

واتسون و ارائه نظريه يادگيري

واتسون در سال ۱۹۰۳ از دانشگاه شيكاگو درجه دكترا گرفت. وي بالغ بر ۱۲ سال استاد روان‌شناسي تجربي و تطبيقي و مدير آزمايشگاه روان‌شناسي جانز‌ هاپكينز بود. از ۱۹۲۰ وارد موسسه‌ها و شركت‌هاي تبليغاتي شد، اما از تلاش و آزمايش‌هاي روان‌شناسي دست نكشيد و پيوسته نتيجه آزمايش‌هاي خود را به صورت مقاله و كتاب منتشر مي‌كرد.رفتارگرايي در سال ۱۹۲۰ به اوج خود رسيد و در سال ۱۹۴۰ رو به افول نهد، اما در مردم و مجامع علمي اثر انكارناپذيري از خود به جاي گذاشت. آثار مهم واتسون عبارت‌اند: از رفتار (۱۹۱۴)، روان‌شناسي از ديدگاه رفتارگرا (۱۹۱۹)، رفتارگرايي (۱۹۲۵) و راه‌هاي رفتارگرايي (۱۹۲۸).با اين حال عجيب است كه واتسون هرگز نظريه كامل و رضايت‌بخشي درباره يادگيري تدوين نكرد و اين‌طور نشان مي‌دهد كه از لحاظ مفهوم به تداعي‌گرايان كهن پيش از ثورندايك تعلق دارد. ولي نفس شبهه‌اي كه او در تاثير وراثت در رشد ايجاد كرد و بزرگسالي را محصول يادگيري شرطي دوران كودكي دانست (فارغ از اثبات نادرستي اين تعميم در آثار‌ انديشمندان پس از او) خود مي‌تواند نقطه امتياز او و ديگران باشد.

و ...


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.