ppt بررسي سيستم كانبان در 40 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
مشخصات فايل
تعداد صفحات | 40 |
حجم | 4086 كيلوبايت |
فرمت فايل اصلي | ppt x |
دسته بندي | ppt |
توضيحات كامل
ppt بررسي سيستم كانبان در 40 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
فهرست مطالب
مقدمه
تاريخچه كانبان
سوپر ماركت
وظايف كانبان
اشكال كانبان
انواع كارتهاي كانبان
انواع سيستم كانبان
ملزومات سيستم كانبان
اصول كانبان
مزاياي پياده سازي سيستم كانبان
محدوديت هاي كانبان
گام هاي لازم براي به اجرا درآوردن كانبان
مزاياي طرح كانبان براي ايران خودرو
خلاصه نحوه گردش كانبان
بخشي از متن
مقدمه
معمولاً در هر كارخانه يك سيستم گردش اطلاعات وجود دارد كه در قالب فرم هايي حاوي برخي اطلاعات مي باشد كه به عنوان مجوز تحويل و ارسال كالا بين انبار يا كارگاه هاي مختلف توليد مورد استفاده قرار مي گيرند. مانند استفاده از فرم هاي درخواست كالا، برنامه توليد و درخواست خريد يا سفارش و...
به طور مثال اگر واحد مونتاژ به قطعاتي نياز داشته باشد لازم است فرم درخواست كالا از انبار تكميل و توسط مقام هاي مجاز امضاء شود و معمولاً اين فرم ها در چند نسخه تهيه و بعد از تكميل شدن امضا هاي مجاز و دريافت كالا از انبار توسط قسمتي كه عهده دار اين امر است به بخشهاي مختلف كارخانه مانند انبار، توليد(مونتاژ)، حسابداري و... ارسال مي گردد.
اين امر مستلزم مقدار زيادي كار دفتري مي باشد كه در كارخانه ها امري معمولي شده و جزيي از سيستم و كار روزمره آنها را تشكيل مي دهد.
در شركت هاي مدرن و پيشرفته مانند تويوتاي ژاپن گردش اطلاعات و روش ارسال و تحويل مواد و كالا بوسيله كانبان صورت مي گيرد.
كانبان كلمه اي ژاپني و به معني كارت مي باشد و عبارت از برگه اي كاغذي و يا كارتي پلاستيكي كه درون يك پاكت پلاستيكي شفاف قرار دارد. روي اين برگه يا كارت اطلاعاتي در مورد مواد و قطعه و فرايند قبلي است كه هنگام تحويل كار توسط فزايندهاي بعدي مورد استفاده قرار مي گيرد و سودمند خواهد بود و همچنين ممكن است كانبان حاوي اطلاعاتي در مورد سفارش كار يا حمل و نقل باشد. اين كارت ها در واقع جايگزين فرم هاي فوق شدند.
تاريخچه كانبان :
در سال 1930هنگامي كه گروه Toyotaعمليات توليد خودرو را شروع كرد *kiichiro دست به اقدام جديدي زد .kiichiro براي مطالعه سيستم هنري فورد به امريكا سفر كرد و با يافته هاي جديدي به كشورش باز گشت .سيستم ارائه شده از سوي او ‚توليد و حمل به طور همزمان در تمام مراحل توليد بود .بنابراين kiichiro مقدمات توليد بهنگام را فراهم نمود .
Taiichi Ohno* معاون اجرايي سيستم توليد تويوتا (TPS)* با سفري كه در سال 1956 به آمريكا داشت ديدگاه كاملا جديدي نسبت به توليد بهنگام پيدا كرد. او در اين سفر با سيستم توليد و عرضه به روش سوپر ماركت آشنا شد. او از اينكه مي ديد مشتريان دقيقا نوع و مقدار جنس مورد نياز خود را انتخاب مي كنند مبهوت شده بود و اين روش را تحسين مي كرد. سال ها بعد Ohno سيستم توليد خود را به سوپر ماركت آمريكايي تشبيه كرد. هر خط، مشتري قبلي خود سوپر مار كتي براي خط بعدي خود شد.خط بعدي فقط و فقط قطعاتي را كه لازم داشت انتخاب مي كرد و خط قبلي فقط قطعاتي را كه خط بعدي انتخاب كرده بود ‚توليد و جايگزين مي كرد.اين وضعيت سيستم كششي نام گرفت. Ohnoتعدادي ابزار براي به كار انداختن طرح توليدي خود ايجاد نمود. معروف ترين اين ابزار Kanban است كه امكان انتقال اطلاعات را در بين و درون فرايند ايجاد مي نمايد.
سوپر ماركت :
اين ايده باديدن تصاويري از سوپرماركت امريكايي بدست آمده كه در آن كالاها در مكان هاي مشخصي چيده شده تا مشتريان براحتي بتوانند آنها را بردارند.
سوپرماركت به مثابه فروشگاهي است كه نگهداري قطعات توليدي (زير مونتاژها)را انجام مي دهد كه معمولا در نزديكي فرايند تامين كننده قرار مي گيرند تا بعد از برداشتن پالت قطعات ،سوپر ماركت براي فرايند تامين كننده‚ كانبان يا جعبه خالي ارسال ميكند تا او را از موجودي خود مطلع سازد.معمولا در سوپرماركتها خطي را بعنوان حداقل موجودي براي هر محصول معين كرده كه در صورت رسيدن موجودي به اين خط ‚كانبانها شروع به توليد نموده و جايگزين پالتهاي خالي در سوپر ماركتها شده .
مسئوليت تحويل قطعات از سوپر ماركت وتحويل آنها به خط مونتاژ نهايي شخصي به نام FEEDER (تغذيه كننده خط مونتاژ)انجام مي دهد.
از ديگر وظايف FEEDER :
• برگرداندن پالتهاي خالي به جايگاه خود
• انتقال اطلاعات بين خط مونتاژاصلي با زير مونتاژها جهت اولويت بخشيدن به توليد زير مونتاژها
و ...
توضيحات بيشتر و دانلود
صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود