ppt چيستي جرم در بازار در 24 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
مشخصات فايل
تعداد صفحات | 24 |
حجم | 4221 كيلوبايت |
فرمت فايل اصلي | ppt x |
دسته بندي | ppt |
توضيحات كامل
ppt چيستي جرم در بازار در 24 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
فهرست مطالب
مقدمه
جاذبه هاي جرم شناختي مؤثر در بزهكاري در بازار
نظريه انتخاب عقلاني
نظريه ازهم گسيختگي (بي سازماني) اجتماعي
نظريه فعاليت عادي
عامل اقتصادي
نظريه انحراف فرهنگي
بخشي از متن
مقدمه
به طور كلي ارتكاب جرايم در بازارها و مراكز تجاري از سوي فروشندگان و متصديان فروش، دست فروشان و نيز افرادي كه تحت عنوان تماشاچي يا خريدار وارد بازار مي شوند؛ قابل تحقق است. بزه هاي ارتكابي در بازار را مي توان به دو دسته عمده جرايم مالي و غير مالي قابل تقسيم دانست. هرچند با توجه به جنبه اقتصادي بازار، بيش از همه وقوع جرايم مالي در بازار و مراكز تجاري مورد توجه قرار گرفته و در وهله نخست، تكوين بزه هاي مالي به اذهان خطور مي نمايد.
در زمينه جرايم مالي، مصاديق بزهكاري از سوي متصديان فروش به صورت ارتكاب جرايمي چون گرانفروشي، كم فروشي، بهكارگماشتن كودكان تحت عنوان پادو وكارگر و تخلفاتي چون عدم نصب اتيكت قيمت بر روي كالاها، عدم ارائه فاكتور فروش و در نهايت تضييع حقوق مصرف كنندگان و همچنين تكوين پديده هايي چون تكدي گري و دستفروشي رايج و شايع مي باشد. از ديگر سو ارتكاب جرايمي چون سرقت، جيب بري، كيف قاپي از سوي افرادي كه به هر نحوي در محل بازار در ترددند بر روي خريداران و يا فروشندگان انجام مي پذيرد. در مورد جرايم غير مالي بايد اذعان داشت وقوع جرايم جسمي چون ضرب و شتم و نيز جرايم گفتاري چون هتاكي بين فروشندگان و يا خريداران به علت عدم توافق در معامله مورد نظر و يا سوء استفاده فروشندگان متصور مي باشد. علاوه بر آن بزه رايج و شايعي كه در بازارها صورت مي پذيرد؛ ايجاد مزاحمت براي خريداران و بويژه بانوان از سوي برخي افراد كه اغلب در بازارها و مراكز تجاري پرسه مي زنند، مي باشد. از نظر علم جرم شناسي، تحقق بزه در بازار و مراكز تجاري داراي علل و عواملي مي باشد كه به اجمال مي توان موارد ذيل را مورد مطالعه قرار داد.
جاذبه هاي جرم شناختي مؤثر در بزهكاري در بازار
پيش از بيان جاذبه هاي تأثيرگذار در وقوع بزه در بازار، بررسي اجمالي نظريات عمومي علم جرم شناسي در ارتباط با علل بزهكاري ضروري به نظر مي رسد. البته بايد اذعان داشت نظريات جرم شناختي در زمينه علل بزهكاري به طور دقيق و كامل با علل بزهكاري در بازار قابل انطباق نيست. ولي در نهايت مي توان نظريات جرم شناختي ذيل را در وقوع بزهكاري در بازار و مراكز تجاري مورد توجه قرار داد:
نظريه انتخاب عقلاني
اين نظريه بيشتر به وسيله كورنيش و شناخته مي شود و بسياري از جرم شناسان از جمله هيرشي وجود دارند كه حداقل بخشي از اين ديدگاه را پذيرفته اند. نظريه انتخاب عقلاني به تشريح انگيزه مجرم براي ارتكاب جرم به عنوان تلاشي براي رفع نياز ها ي عادي نگاه مي كند. اين، عقلانيت فرايند تصميم گيري است كه فرصتها را براي رفع نياز ها، هزينه ها ي بالقوه عمل و سود هاي پيش بيني شده تعيين مي نمايد. از ديدگاه نظريه انتخاب معقول ما نياز به اين داريم كه تصور نماييم اكثر مجرمين افرادي معقول و منطقي هستند كه مي توان از ارتكاب جرايم بعدي توسط آنها بهواسطه افزايش مجازات هايي كه امكان دارد متحمل بشوند، ممانعت نمود. در عرصههاي اقتصادي، عقيده بر اين است كه اشخاص هميشه به گونه اي عمل خواهند كرد كه سود خويش را افزايش دهند.آنان تابع محرك ها و عوامل بازدارنده هستند. لذا بهترين سياست براي نظام عدالت كيفري سياستي است كه از ارتكاب جرايم با صرف حداقل هزينه هاي مالي ممانعت بكند.
و ...
توضيحات بيشتر و دانلود
صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود