مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عدالت سازمانی

دانلود ppt, پاورپوينت, پرسشنامه, پيشينه تحقيق,مقاله,مباني نظري و پيشينه تحقيق افسردگي مباني نظري و پيشينه تحقيق پرخاشگري مباني نظري و پيشينه تحقيق تاب آوري مباني نظري و پيشينه تحقيق(فصل دوم پايان نامه) مباني نظري و پيشينه تحقيق هوش هيجاني مباني نظري و پيشينه تحقيق اضطراب مباني نظري و پيشينه تحقيق شادكامي مباني نظري و پيشينه تحقيق سلامت روان مباني نظري و پيشينه تحقيق استرس شغلي مباني نظري و پيشينه تحقيق كيفيت اقلام تعهدي مباني نظري و پيشينه پژوهش حمايت اجتماعي ادراك شده مباني نظري و پيشينه پژوهش مهارت هاي ارتباطي (فصل دوم) مباني نظري و پيشينه پژوهش طرحواره هاي ناسازگار اوليه كدام قسمت شامل دو قسمت مباني نظري و پيشينه تحقيق است؟ مباني نظري و پيشينه تحقيق بازاريابي رابطه مند تفاوت مباني نظري و پيشينه تحقيق پيشينه تحقيق و مباني نظري تحليل محتوا دانلود پيشينه تحقيق و مباني نظري تحليل محتوا مباني نظري و پيشينه تحقيق جو عاطفي خانواده مباني نظري و پيشينه تحقيق درمان شناختي رفتاري مباني نظري و پيشينه تحقيق مديريت دانش دانلود مباني نظري و پيشينه تحقيق مباني نظري در پيشينه تحقيق مباني نظري و پيشينه تحقيق رضايت زناشويي مباني نظري و پيشينه تحقيق كيفيت زندگي فرق مباني نظري و پيشينه تحقيق

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عدالت سازمانی

۸ بازديد

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عدالت سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عدالت سازمانی

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 47 کیلو بایت
تعداد صفحات 30
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عدالت سازمانی

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

عدالت سازمانی

تعاریف و مفاهیم عدالت

اولین تعاریف درباره عدالت به سقراط، افلاطون و ارسطو منسوب است. یکی از مهمترین پرسشهای سقراط در مورد سرشت عدالت بود. بعد از سقراط، شاگردش افلاطون در کتاب جمهوری _ مهمترین اثر خود_ بحثی را عدالت نامید که نخستین و قدیمی ترین بحث تفصیلی درباره عدالت در فلسفه سیاسی قدیم است. (مرامی، 1378). افلاطون در کتاب جمهوریت در پی این پرسش بود که چرا مرد با فضیلتی مانند سقراط حکیم در جامعه آن روز یونان محکوم به مرگ شد، انگیزه او تحلیل و تبیین عدالت در جامعه آتن بود و اینکه مفهوم عدالت چیست. به نظر افلاطون عدالت وقتی حاصل می شود که در دولت هر کسی به کاری که شایسته آن است بپردازد، به همانگونه انسان عادل نیز انسانی است که اجزای سه گانه روح او (غضب، شهوت و عقل) تحت فرمانروایی عقل، هماهنگ باشند (اخوان کاظمی، 1382). از نظر ارسطو _شاگرد افلاطون_ نیز عدالت داشتن رفتاری برابر با افراد برابر است. ارسطو معتقد بود که توده های مردم به این دلیل انقلاب می کنند که با آنان با بی‌عدالتی رفتار می شود (مرامی، 1378).

از دیدگاه توماس آکویناس عدالت واقعی زمانی است که حاکم به هر کس مطابق شأن و شایستگی او امتیاز بدهد. از دید نظریه لیبرال عدالت به این معنی است که دولت نباید با شهروندان با تبعیض رفتار کند مگر در صورتی که در زمینه ای مورد نظر میان خود آن‌ها تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. در برداشت لیبرال از عدالت عمده توجه معطوف به توزیع عادلانه قدرت در جامعه است (مرامی، 1378).

عدالت در مفهوم رادیکال آن در شعار و فرمول معروف مارکس «از هرکس به اندازه توانش و به هر کس به اندازه نیازش» خلاصه می شود. مرکز ثقل عدالت در این مفهوم، توزیع عادلانه ثروت است (مرامی، 1378).
در تمامی اندیشه های سیاسی اسلام، مبنا و زیر بنای تمامی اصول نیز عدالت است. آیات الهی اشاره دارند که پیامبران را با مشعل‌های هدایت فرستادیم و به آن‌ها کتاب و میزان دادیم تا عدالت را بر پا دارند (اخوان کاظمی، 1382).

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.