ppt نظريه يادگيري معني دار كلامي ديويد آزوبل
ppt نظريه يادگيري معني دار كلامي ديويد آزوبل در 33 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
مشخصات فايل
تعداد صفحات | 33 |
حجم | 4090 كيلوبايت |
فرمت فايل اصلي | ppt x |
دسته بندي | ppt |
توضيحات كامل
ppt نظريه يادگيري معني دار كلامي ديويد آزوبل در 33 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
فهرست مطالب
مقدمه
هرم ساخت شناختي
معني دار بودن يادگيري
مشمول كننده ها
شمول اشتقاقي
شمول همبستگي
شمول زوالي
پيش سازمان دهنده
پيش سازمان دهنده تطبيقي
مراحل تدريس الگوي پيش سازمان دهنده
انگيزش و يادگيري معنا دار
آزوبل و نظريه سازنده گرايي
نتيجه گيري
بخشي از متن
مقدمه
ديويد آزوبل واضع يكي از نظريه هاي معروف شناختي است كه نظريه يادگيري معني دار كلامي نام دارد ، ارتباط اين نظريه با يادگيري هاي آموزشگاهي بيشتر از ساير نظريه هاي يادگيري است . زيرا در اصل اين نظريه براي توجيه و تبيين مسايل يادگيري كلامي مربوط به مطالب درسي تدوين شده است . او به مطالعه نحوه پردازش اطلاعت جديد به وسيله ذهن و اينكه معلمان چگونه مي توانند از نتايج اين مطالعات در فعاليت هاي آموزشي بهره مند شوند پرداخته است .دل مشغولي اصلي آزوبل كمك به معلمان در ارايه اطلاعات ، بخصوص اطلاعات جديد به شكلي معنا دار و كارآمد است . او به ويژه به طرح مفهوم پيش سازمان دهنده پرداخته كه با استفاده از آن معلمان مي توانند در جذب اطلاعات جديد به دانش آموزان ياري رسانند . او همچنين به رشد ساختار شناختي دانش آموزان كه سازماندهي اطلاعات را بر عهده دارند پرداخته است . به اعتقاد آزوبل يادگيري معني دار با آنچه از قبل آموخته شده است ارتباط دارد . چنانچه يادگيري معني دار باشد ، قادريم آن را تبديل كنيم و در موقعيت هاي تازه آن را به كار گيريم .اين در حالي است كه يادگيري طوطي وار به رشد ساختار شناختي مورد نياز كه بتوان به اتكاي آن يادگيري را در موقعيت هاي جديد به كار گرفت ، منجر نمي شود.
توضيحات بيشتر و دانلود
صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود