ppt آشنايي با الگوي ارزيابي سيپ CIPP
ppt آشنايي با الگوي ارزيابي سيپ CIPP در 49 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
مشخصات فايل
تعداد صفحات | 49 |
حجم | 4060 كيلوبايت |
فرمت فايل اصلي | ppt x |
دسته بندي | ppt |
توضيحات كامل
ppt آشنايي با الگوي ارزيابي سيپ CIPP در 49 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
فهرست مطالب
مقدمه
مبناي پيدايش الگوي سيپ (Cipp) و تاريخچه آن
اهداف الگوي ارزشيابي سيپ(Cipp)
انواع ارزشيابي در الگوي سيپ
محدوديتهاي الگوي ارزشيابي سيپ(Cipp)
نتيجه گيري
بخشي از متن
مقدمه
در سه دهه اخير براي ارزشيابي اموزشي الگوهاي مختلفي تدوين و ارايه شده است. در اين مبحث براي معرفي الگوهاي ارزشيابي از روش ورتن و سندرز (۱۹۸۷) استفاده خواهيم كرد. اين صاحب نظران با توجه به رويكردهاي مختلف ارزشيابي آموزشي، الگوهاي مختلف ارزشيابي را به ۶ دسته كلي تقسيم بندي كرده اند:
۱- الگوهاي ارزشيابي برخاسته از رويكرد مبتني بر هدف:
در رويكرد ارزشيابي مبتني بر هدف ابتدا مقاصد يك فعاليت آموزشي تعيين مي گردند، و بعد از آن در ارزشيابي كوشش به عمل مي آيد تا نشان داده شود كه آن مقاصد تا چه اندازه تحقق يافته اند. (سيف۱۳۸۴، ص۷۳ )الگوي ارزشيابي تايلروالگوي ارزشيابي اختلاف يا ناهمخواني در زمره اين نوع ارزيابييها به حساب مي آيد
۲ – الگوهاي ارزشيابي برخاسه از رويكرد مبتني بر مصرف كننده:
الگوهايي كه در اين رويكرد قرار مي گيرند بيشتر به مسئوليت خويش در قبال مصرف كنندگان فرآورده هاي آموزشي توجه داشته اند، تا درباره فرآورده هاي آموزشي اطلاعات جمع آوري نمايند يا ديگران را در اين كار ياري دهند. به طور خلاصه، ميتوان گفت كه در رويكرد مبتني بر مصرف كننده ارزشيابي برابر است با تعيين ميزان مطلوب بودن يك فرآورده آموزشي. (خورشيدي۱۳۸۲، ص ۱۹۲).
۳ – الگوهاي ارزشيابي برخاسته از رويكرد مبتني بر متخصصان:
در الگوهاي ارزشيابي برخاسته از رويكرد مبتني بر نظر متخصصان آموزشي، به اين سوال ارزشيابي پاسخ داده ميشود كه «آيا منتقد متخصص، برنامه را تأييد ميكند؟»روش ارزشيابي دراين الگو شامل تحليل انتقادي متخصصان است. (بازرگان۱۳۸۳, ص ۹۷).
توضيحات بيشتر و دانلود
صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود