ppt بررسي مديريت رسانه

دانلود ppt, پاورپوينت, پرسشنامه, پيشينه تحقيق,مقاله,مباني نظري و پيشينه تحقيق افسردگي مباني نظري و پيشينه تحقيق پرخاشگري مباني نظري و پيشينه تحقيق تاب آوري مباني نظري و پيشينه تحقيق(فصل دوم پايان نامه) مباني نظري و پيشينه تحقيق هوش هيجاني مباني نظري و پيشينه تحقيق اضطراب مباني نظري و پيشينه تحقيق شادكامي مباني نظري و پيشينه تحقيق سلامت روان مباني نظري و پيشينه تحقيق استرس شغلي مباني نظري و پيشينه تحقيق كيفيت اقلام تعهدي مباني نظري و پيشينه پژوهش حمايت اجتماعي ادراك شده مباني نظري و پيشينه پژوهش مهارت هاي ارتباطي (فصل دوم) مباني نظري و پيشينه پژوهش طرحواره هاي ناسازگار اوليه كدام قسمت شامل دو قسمت مباني نظري و پيشينه تحقيق است؟ مباني نظري و پيشينه تحقيق بازاريابي رابطه مند تفاوت مباني نظري و پيشينه تحقيق پيشينه تحقيق و مباني نظري تحليل محتوا دانلود پيشينه تحقيق و مباني نظري تحليل محتوا مباني نظري و پيشينه تحقيق جو عاطفي خانواده مباني نظري و پيشينه تحقيق درمان شناختي رفتاري مباني نظري و پيشينه تحقيق مديريت دانش دانلود مباني نظري و پيشينه تحقيق مباني نظري در پيشينه تحقيق مباني نظري و پيشينه تحقيق رضايت زناشويي مباني نظري و پيشينه تحقيق كيفيت زندگي فرق مباني نظري و پيشينه تحقيق

ppt بررسي مديريت رسانه

۱۰ بازديد

ppt بررسي مديريت رسانه

ppt بررسي مديريت رسانه در 44 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي


مشخصات فايل

تعداد صفحات 44
حجم 4361 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي ppt x
دسته بندي ppt


توضيحات كامل

ppt بررسي مديريت رسانه در 44 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

ديدگاه اول. مديريت رسانه به مثابه مديريت عمومي سازمان رسانه اي

ديدگاه دوم. مديريت رسانه

ديدگاه سوم. مديريت ارتباط با رسانه‌ها

ديدگاه چهارم. ماتريس مديريت رسانه

ديدگاه پنجم. مديريت رسانه‌هاي خُرد (Micro Media)

ديدگاه ششم. فرآيند هفت مرحله‌اي مديريت رسانه

ديدگاه هفتم. مديريت معني و محتوا

ديدگاه هشتم. مديريت رسانه، مديريت سه مرحله‌اي پيام

به سوي يك الگوي جامع

نتيجه‌گيري

 

بخشي از متن

مقدمه

  سازمان‌هاي رسانه‌اي با توجه به ويژگي‌هاي خاص خود مستلزم مديريتي متفاوت‌اند. از اين‌رو «مديريت رسانه» به عنوان حوزة مطالعه و تحقيق جديد پا به عرصه گذاشته است. اين مبحث برآن است تا با طرح ديدگاه‌‏ها و رويكردهاي مختلف نسبت به مقوله مديريت رسانه به بررسي چيستي موضوع بپردازد و ابعاد آن را روشن نمايد. ضرورت اين امر از آنجا ناشي مي‏‌شود كه به‌رغم گذشت چندين سال از شكل‌گيري و راه‌اندازي مديريت رسانه به عنوان يك رشته علمي و دانشگاهي هنوز تعريف روشن و مشخصي از آن وجود ندارد و اختلاف نظر بر سر قلمرو آن بسيار است. به اين منظور در اين مبحث سعي مي‌شود ضمن طرح ديدگاه‌‏هاي مختلف، تعريفي نسبتاً جامع و مشخص از اين مفهوم ارائه گردد.

رشد چشمگير انواع رسانه‏هاي جمعي در چند دهة اخير و افزايش نقش ‏هاي اجتماعي آنها باعث شده است كه آنها از ابعاد مختلف مورد مطالعه و تحقيق قرار گيرند و يكي از مهم‌ترين اين ابعاد بعد مديريتي رسانه‌هاست. رسانه‏هاي جمعي از آغاز به عنوان يكي از نهادهاي مؤثر و مهم در جوامع نقش‌آفريني كرده‌اند و در تمامي ابعاد زندگي اجتماعي اعم از اقتصاد، سياست، فرهنگ و... اثرگذار بوده‌اند. اين اثرگذاري در يكي دو دهة اخير به حدي رسيد كه توجه مديران و متوليان امور جوامع را به خود جلب كرده و آنها را در جست‌وجو براي يافتن شيوه‌‏هاي مؤثر و كارآمد مديريت و راهبري اين دستگاه‌‏هاي عظيم به تكاپو انداخت.

در اين ميان كشورهاي غربي و به ويژه ايالات متحده كه همواره از قدرت بي‌بديل رسانه‌هاي خود در جهت پيشبرد طرح‌‏ها و برنامه‏هاي مختلف سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و... بهره گرفته‌اند، ضرورت تحقيق و مطالعه و سرمايه‏گذاري بر روي مقوله «مديريت رسانه» را احساس كرده‌اند. بدين ترتيب موضوع «مديريت رسانه» از دهة ۹۰ وارد حوزه‌‏هاي علمي و دانشگاهي شد. البته نبايد از اين نكته غافل شد كه روند تخصصي شدن در تمامي علوم، از جمله مديريت نيز در اين ميان بي‌تأثير نبوده است.

مطالعة پيشينه تحقيق در مديريت رسانه نشانگر آن است كه داراي ادبيات غني و گسترده‌اي نيست و بر پايه مباحث تئوريك رشته‌هاي مهم و كاربردي مديريت و ارتباطات استوار است. اغلب مباحث مطرح شده در زمينة مديريت رسانه با توجه به خاستگاه اين رشته علمي و ماهيت نظام رسانه‌اي غرب داراي رويكرد اقتصادي ‌است. (فرهنگي و روشندل اربطاني، ۱۳۸۳)

در كشور ما نيز موضوع رسانه‏هاي جمعي و اهميت آنها همواره مطمح نظر مسئولين و صاحب‌نظران مملكت بوده است، ضرورت ورود به بحث مديريت رسانه به شكل علمي از اواخر دهة هفتاد مطرح گرديد و از اوايل دهة هشتاد، مقاطع تحصيلات تكميلي اين رشته راه‌اندازي شد لكن به‌رغم گذشت حدود پنج سال از راه‌اندازي به نظر مي‌رسد به تناسب موضوع در نزد افكار عمومي جامعه و حتي جامعة علمي از اهميت لازم برخوردار نبوده است و تعابير و تفاسير مختلف و متفاوتي از آن مي‏‌شود. در اين مبحث سعي مي‏‌شود با طرح و بررسي ديدگاه‌‏ها و رويكردهاي مختلف به تبيين مفهوم ياد شده بپردازيم. به اين منظور هشت ديدگاه مختلف مطرح و در نهايت الگوي جامع مديريت رسانه ارائه مي‌گردد.

● ديدگاه اول. مديريت رسانه به مثابه مديريت عمومي سازمان رسانه اي

اين ديدگاه شايد رايج‌ترين و غالب‌ترين ديدگاه موجود در زمينة مديريت رسانه باشد كه بر اساس آن سازمان‌‏هاي رسانه‌اي نيز مانند ساير سازمان‌‏هاي جامعه نيازمند اعمال مديريت جهت نيل به اهدافي چون رشد، بقا، سودآوري و... ‏‌باشند و هر آنچه در خصوص اصول، فنون و مهارت‌‏هاي مديريتي در ادبيات مديريت وجود دارد، در اينجا نيز مصداق پيدا مي‌كند. به زعم طرفداران اين ديدگاه مديريت رسانه يعني اعمال كاركردها و وظايف اساسي مديريت نظير برنامه‏ريزي، سازماندهي، هدايت و كنترل و نيز ساير وظايف فرعي نظير گزارش‌گيري، تأمين منابع انساني، بودجه‌بندي و... در يك سازمان رسانه‌اي.

بر اساس اين ديدگاه مديريت رسانه يعني به‌كارگيري بهينه منابع مادي و انساني با استفاده از كاركردهايي چون برنامه‏ريزي، سازماندهي، هدايت و كنترل به منظور تحقق اهداف سازمان رسانه‏اي.

اينويلر(۱۹۸۴) ، مديريت رسانه را طراحي، هدايت و توسعة سيستم‌هاي رسانه‌اي مي‏‌داند) پرينگل و استار نيز مديريت رسانه را شامل وظايف برنامه‏ريزي، سازماندهي، بسيج منابع، هدايت و كنترل دانسته‌اند و مهارت‌‏هاي مدير رسانه‌اي را در سه مهارت فني، انساني و ادراكي خلاصه مي‌كنند. (Pringle & Star, ۲۰۰۶)

پس مشاهده مي‏‌شود غالب‌ترين ديدگاه محصول تخصصي شدن علم مديريت و كاربرد اصول مديريت عمومي در مورد يك سازمان رسانه‌اي است و از اين نظر مديريت يك سازمان رسانه‌اي تفاوتي با مديريت ساير سازمان‌‏ها ندارد و حتي مديري كه در عرصه ديگري موفق است مي‏‌تواند در مديريت سازمان رسانه‌اي نيز توفيق لازم را به دست آورد.

و ...


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.