ppt بررسي قاطعيت در مديريت

دانلود ppt, پاورپوينت, پرسشنامه, پيشينه تحقيق,مقاله,مباني نظري و پيشينه تحقيق افسردگي مباني نظري و پيشينه تحقيق پرخاشگري مباني نظري و پيشينه تحقيق تاب آوري مباني نظري و پيشينه تحقيق(فصل دوم پايان نامه) مباني نظري و پيشينه تحقيق هوش هيجاني مباني نظري و پيشينه تحقيق اضطراب مباني نظري و پيشينه تحقيق شادكامي مباني نظري و پيشينه تحقيق سلامت روان مباني نظري و پيشينه تحقيق استرس شغلي مباني نظري و پيشينه تحقيق كيفيت اقلام تعهدي مباني نظري و پيشينه پژوهش حمايت اجتماعي ادراك شده مباني نظري و پيشينه پژوهش مهارت هاي ارتباطي (فصل دوم) مباني نظري و پيشينه پژوهش طرحواره هاي ناسازگار اوليه كدام قسمت شامل دو قسمت مباني نظري و پيشينه تحقيق است؟ مباني نظري و پيشينه تحقيق بازاريابي رابطه مند تفاوت مباني نظري و پيشينه تحقيق پيشينه تحقيق و مباني نظري تحليل محتوا دانلود پيشينه تحقيق و مباني نظري تحليل محتوا مباني نظري و پيشينه تحقيق جو عاطفي خانواده مباني نظري و پيشينه تحقيق درمان شناختي رفتاري مباني نظري و پيشينه تحقيق مديريت دانش دانلود مباني نظري و پيشينه تحقيق مباني نظري در پيشينه تحقيق مباني نظري و پيشينه تحقيق رضايت زناشويي مباني نظري و پيشينه تحقيق كيفيت زندگي فرق مباني نظري و پيشينه تحقيق

ppt بررسي قاطعيت در مديريت

۱۲ بازديد

ppt بررسي قاطعيت در مديريت

ppt بررسي قاطعيت در مديريت در 33 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي


مشخصات فايل

تعداد صفحات 33
حجم 4076 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي ppt x
دسته بندي ppt


توضيحات كامل

ppt بررسي قاطعيت در مديريت در 33 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

چگونگي بالا بردن قاطعيت در مديريت

تكنيك هاي انتقال پيام ، همراه با قاطعيت در مديريت

كاركردها

حقوق انساني

زمان قاطعيت

نتيجه گيري

 

بخشي از متن

مقدمه

از قاطعيت در مديريت بعنوان يكي از ابزارهاي مهم ياد شده است و نوعي مهارت به شمار مي رود. و دستيابي به آن نياز به تمرين و ممارست دارد. و البته اعتماد به نفس مدير در قاطعيت او نقش بسزايي دارد. هرگز يك مدير با اعتماد به نفس پايين نمي تواند قاطعيت داشته باشد لذا داشتن اعتماد به نفس مديران از الزامات قاطعيت است.

براي داشتن قاطعيت اول بايد اعتماد به نفس بالايي داشته باشيد. مديران مطمئن مي دانند كه نظراتشان ارزشمند است و حاضرند آنها را محترمانه اظهار كنند. قاطعيت و اعتماد به نفس داشتن به اين معني نيست كه هر چه مي خواهيد به دست آوريد يا ديگران را واداريد با شما موافقت كنند.

قاطعيت و اعتماد به نفس داشتن  به معني احترام به خود و ديگران است:

ارزش قائل شدن براي نظرات و تفكراتتان، درخواست آنچه مي خواهيد، گفتن آنچه مي خواهيد، انتظار داشتن اينكه نظرات شما محترم شمرده و بررسي شود، رفتار محكم در مورد شماست نه در مورد ديگران.

هدف قاطعيت اين نيست كه ديگران را مجبور كنيد رفتار متفاوتي داشته باشد. بلكه شما بايد مجبور شويد رفتار متفاوتي داشته باشيد.

چگونگي بالا بردن قاطعيت در مديريت

1.يكي از موارد مهم پافشاري است

پافشاري و سماجت لازمه قاطعيت ميباشد. يك راهكار مناسب در اين مواقع پافشاري قاطعانه است به اين صورت كه بدون آنكه عصباني شويد،برنجيد و يا صداي خود را بلند كنيد با خونسردي و صلابت مكررا در خواست خود را تكرار كنيد. صرفنظر از شگردهايي كه افراد براي منصرف كردن شما بكار ميبندند، تا اجابت تقاضاهاي خود و دستيابي به آن محكم بايستيد.

2.وضعيت بدني و زبان بدن

اين دو مولفه در برخورد قاطعانه شما با كارمندانتان بسيار مهم ميباشند. زبان بدن شما ميبايست مطمئن و توام با آرامش باشد. تماس چشمي مستقيم با مخاطب خود برقرار كنيد اما خيره نشويد. حالت چهره شما بايستي با پيام ارسالي شما همخواني و هماهنگي داشته باشد. لحن و آهنگ صداي شما نيز به همين ترتيب. هنگام صحبت كردن با كارمندانتان از تكان دادن بي مورد دستها و پاهاي خود كه اضطراب، ترديد، ترس و عدم اعتماد بنفس شما را آشكار ميسازند جدا خودداري كنيد. جديت بايستي در چهره شما موج بزند.

3.لحن و آهنگ صدا

لحن و آهنگ صداي شما از اهميت ويژه اي برخوردار است. لحن صداي شما بايستي خنثي بوده و بار احساسي نداشته باشد. قاطع، محكم و آرام صحبت كنيد. لرزش صدا يك عامل منفي در برقراري ارتباط قاطعانه است. با صداي رسا و شمرده صحبت كنيد. مكث ها را هنگام صحبت كردن حذف كنيد. مانند ” اِ اِ..” و يا “اوم…”. با ترديد و بلاتكليفي صحبت نكنيد .واژه هاي “نميدانم..” و”فكر كنم…” را كمتر بكار بريد.

4.در صورت نياز به نه گفتن، قاطعانه و مصمم”نه” بگوييد.

اگر مايل بوديد توضيح مختصري از علت رد تقاضاي خود بدهيد، اما بيش از حد توجيه نكنيد. توجيه كردن، بهانه تراشي و عذر خواهي بيش از حد و بي مورد از اقتدار شما ميكاهد.

بمنظور دوري از اصرار كارمند و از سر خود باز كردن طرف مقابل، بيخودي لبخند نزنيد و سر تكان ندهيد و الكي تظاهر به توافق نكنيد. از فرضيات و پيش داوريها اجتناب ورزيد و هرگز تصور نكنيد كه از قبل ميدانيد كارمند شما چه ميخواهد بگويد و يا انگيزه هايش چه چيزهايي هستند. ابتدا به خوبي حرفهايش را بشنويد سپس پاسخ بگوييد.

5.همه چيز را شفاف ، مشخص و صريح بخواهيد

از كارمندان خود انتظار نداشته باشيد بدون اينكه چيزي بگوييد افكار شما را بخوانند و به دلخواه شما رفتار كنند لذا همه چيز را شفاف، مشخص و صريح بخواهيد و امكانات لازم را در اختيار بگذاريد.

6.هرگز كارمندانتان را تهديد به پيامدهاي خاصي نكنيد

تنها پيامد رفتارش را به وي گوشزد كنيد. چرا كه اگر تهديدات خود را عملي نسازيد از اعتبار و اقتدار شما كاسته خواهد شد.

7.الگويي براي خود پيدا كنيد

اگر قبلا محكم نبوده ايد، الان كمي براي شما سخت است كه بخواهيد محكم و قاطع برخورد كنيد و ممكن است مردد باشيد كه حرفي را بزنيد. يا اينكه دقيقا ندانيد چگونه حرفتان را بزنيد. براي موفقيت در اين كار مربي يا الگويي پيدا كنيد كه براي شروع كار كمكتان كند. در مورد اينكه مردم چگونه بحثي را شروع مي كنند، محكم و با اعتماد به نفس برخورد مي كنند، نظراتشان را ابراز مي دارند، ايده هاي خود را با گروه در ميان مي گذارند و به انتقاد پاسخ مي دهند، مطالعه كنيد

8.در ذهن خودتان تفاوت بين رفتار پرخاشگرانه و محكم را روشن كنيد.

پرخاشگري و تهاجمي عمل كردن با قاطعيت متفاوت است. برخي گمان مي كنند ترساندن ديگران و آنها را واداشتن به انجام كاري اسمش قاطعيت است.

برخي مديران هم آنقدر تلاش مي كنند تهاجمي و پرخاشگر نباشند كه در نهايت به مديراني منفعل تبديل مي شوند. برخي ديگر سخت مي كوشند تا رفتار منفعل خود را تغيير دهند و بعد آنقدر محكم برخورد مي كنند كه پرخاشگر به نظر مي رسند.

سعي كنيد افرادي را در اطراف خود بيابيد كه رفتارهاي پرخاشگرانه و قاطع  دارند . سپس اين دو گروه را با هم مقايسه كنيد و ببينيد چگونه رفتار مي كنند.

ببينيد مديران قاطع نظرات خود را مطرح مي كنند اما به بقيه تحميل نمي كنند. معمولا مديران قاطع به دنبال راه هايي هستند كه به سود هر دو طرف باشد. آنها به اندازه يا بيشتر از آنچه صحبت كنند گوش مي دهند و همواره به ديگران احترام مي گذارند حتي وقتي مخالف هستند. اما مديران پرخاشگر سعي مي كنند با زور و فشار و ارعاب بقيه را با خود همراه كنند. كه اين موضوع در مديريت واقعا جايي ندارد و باعث دوري كارمندان از شما مي شود.

اگر نمي دانيد چطور پيامي را شكل و انتقال دهيد كه شما را قاطع و نه پرخاشگر نشان دهد، از تكنيك هاي زير براي شكل دادن پيامي مستقيم و قاطع استفاده كنيد

و ...


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.