راهنماي آزمون مكعب هاي كهس

دانلود ppt, پاورپوينت, پرسشنامه, پيشينه تحقيق,مقاله,مباني نظري و پيشينه تحقيق افسردگي مباني نظري و پيشينه تحقيق پرخاشگري مباني نظري و پيشينه تحقيق تاب آوري مباني نظري و پيشينه تحقيق(فصل دوم پايان نامه) مباني نظري و پيشينه تحقيق هوش هيجاني مباني نظري و پيشينه تحقيق اضطراب مباني نظري و پيشينه تحقيق شادكامي مباني نظري و پيشينه تحقيق سلامت روان مباني نظري و پيشينه تحقيق استرس شغلي مباني نظري و پيشينه تحقيق كيفيت اقلام تعهدي مباني نظري و پيشينه پژوهش حمايت اجتماعي ادراك شده مباني نظري و پيشينه پژوهش مهارت هاي ارتباطي (فصل دوم) مباني نظري و پيشينه پژوهش طرحواره هاي ناسازگار اوليه كدام قسمت شامل دو قسمت مباني نظري و پيشينه تحقيق است؟ مباني نظري و پيشينه تحقيق بازاريابي رابطه مند تفاوت مباني نظري و پيشينه تحقيق پيشينه تحقيق و مباني نظري تحليل محتوا دانلود پيشينه تحقيق و مباني نظري تحليل محتوا مباني نظري و پيشينه تحقيق جو عاطفي خانواده مباني نظري و پيشينه تحقيق درمان شناختي رفتاري مباني نظري و پيشينه تحقيق مديريت دانش دانلود مباني نظري و پيشينه تحقيق مباني نظري در پيشينه تحقيق مباني نظري و پيشينه تحقيق رضايت زناشويي مباني نظري و پيشينه تحقيق كيفيت زندگي فرق مباني نظري و پيشينه تحقيق

راهنماي آزمون مكعب هاي كهس

۱۰ بازديد

راهنماي آزمون مكعب هاي كهس

راهنماي آزمون مكعب هاي كهس در 7 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc


مشخصات فايل

تعداد صفحات 7
حجم 0 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي doc
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي


توضيحات كامل

راهنماي آزمون مكعب هاي كهس در 7 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

 

روش اجرا

براي اجراي آزمون، آزمايشگر آزمودني را در كنار ميز و روي يك صندلي مي نشاند. خود نيز در روبروي او مي نشيند. ارتفاع ميز از سطح زمين و فاصله آن از چشم آزمودني طوري بايد باشد كه آزمودني بتواند براحتي تصاوير را ببيند ومكعبها را دستكاري كند.

آزمايشگر ابتدا به مدت دو سه دقيقه با آزمودني صحبت مي كند. نام، نام خانوادگي، سن، سطح تحصيلات، شغل پدر، شغل مادر، تعداد خواهران، تعداد برادران و سئوالات ديگري مي پرسد تا در اين فاصله آزمودني با آزماينده انس بگيرد. از آزمون يا از اجرا كننده آن بيمناك و وحشت زده يا ناراحت نباشد. آزماينده، ضمن مصاحبه با آزمودني، اطلاعات لازم را روي برگ نمره گذاري مي نويسد.

آنگاه آزماينده جعبه مكعبها را باز كرده، همه آنها را روي ميز و در دسترس آزمودني مي ريزد. البته آزمودني نبايد قبل از شروع رسمي آزمايش تصاوير دفترچه را ببيند و در جريان آزمايش نيز فقط بايد يك تصوير در جلو چشم داشته باشد.

 

 

 

اجراي آزمون، با توجه به موقعيت آزمودني، به طريق زير انجام مي گيرد :

1- اجراي آزمون براي افرادي كه زبان كلامي را مي فهمند.

2- اجراي آزمون براي افرادي كه رنگها را نمي شناسند.

3- اجراي آزمون براي افرادي كه زبان كلامي را نمي فهمند.

آنچه درزير مي آيد، آزمودنيهايي را دربر مي گيرد كه زبان كلامي را مي فهمند.

 

الف- شناساندن مكعب ها

آزماينده مي گويد: تمام اين مكعبها مثل هم اند. آنگاه يكي از آنها را برمي دارد و در حاليكه با انگشت به يكي از سطوح جانبي آن اشاره مي كند، از آزمودني مي پرسد : اين طرف چه رنگي است؟ پس از شنيدن پاسخ صحيح يا غلط، هريك از سه سطح جانبي ديگر را نشان مي دهد و رنگ آن را مي پرسد.

حال نوبت به دو سطح ديگر مكعب، كه از دو رنگ تشكيل شده اند، مي رسد. آزماينده با انگشت خود به هريك از دو سطح اشاره مي كند وبه آزمودني مي گويد : شما در اينجا دو تا رنگ مي بينيد، آبي     ( انگشت آزماينده روي رنگ آبي ) و زرد ( انگشت آزماينده روي رنگ زرد ) و در اين طرف دو رنگ ديگر مي بينيد: سفيد و قرمز. آنگاه مكعبي را كه در دست دارد مخلوط مكعب هاي ديگر
مي كند و مي گويد: تكرار مي كنم، تمام اين مكعب ها مثل هم هستند.

 

 

ب- آزمايش تمريني ( زمان آزاد )

آزماينده 4 مكعب به آزمودني مي دهد و از او مي خواهد كه با آنها يك مربع (يك چهار گوش) كاملا قرمز درست كند. اگر موفق نشد آزماينده به او كمك مي كند، آنچه را كه براي اين كار لازم است شرح مي دهد و منتظر مي ماند تا مربع ساخته شود. آنگاه با گفتن كلمه"خوب" چهار مكعب مورد استفاده را پهلوي مكعبهاي ديگر مي گذارد. حال دفترچه تصاوير را در جلوي آزمودني، در مقابل دست چپ او قرار مي دهد وتصوير(1) را باز مي كند.

 

 

ج- آزمايش واقعي

تصوير شماره (1) :  آزماينده مي گويد؛ حال از شما مي خواهم كه با مكعبها تصويري مثل اين ( اشاره  به تصوير شماره1) درست كنيد. مي بينيد كه اين يكي بايد قرمز و اين يكي بايد آبي باشد (با انگشت نشان مي دهد). با گفتن جمله" شروع كنيد "، آزمودني را به كار وا مي دارد و همزمان با آن كرنومتر را نيز به كار مي اندازد. اگر آزمودني موفق شد به تصوير(2 ) مي پردازد، اما اگر نتوانست در حداكثر زمان لازم، يعني 5/1 دقيقه، تصوير را بسازد به او اجازه مي دهد تا از زمان مجاز تجاوز كند، و در صورت لزوم او را در ساختن تصوير ياري مي دهد. دراين حالت مسلماً هيچ امتيازي به آزمودني داده نمي شود.

تصوير شماره ( 2 ) : در مورد تصوير ( 2 ) همان دستورات تصوير(1) اجرا مي شود. يعني آزماينده  اسم رنگها را مي گويد، با انگشت نشان مي دهد و در صورت عدم موفقيت به آزمودني در ساختن تصوير كمك مي كند.

تصوير شماره ( 3 ) تا ( 17 ) :  آزماينده نه اسم رنگها را مي گويد ونه كوچكترين كمكي به او          مي رساند. در مورد هر يك از تصاوير مي گويد: حالا تصويري مثل اين درست كنيد. وقتي تمام كرديد به من نشان دهيد. تصوير شماره (‌3 ) را باز مي كند و در حالي كه مي گويد شروع كنيد كرونومتر را به كار مي اندازد.


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.