ppt نظريه نمونه گيري محرك ويليام كي استيس

دانلود ppt, پاورپوينت, پرسشنامه, پيشينه تحقيق,مقاله,مباني نظري و پيشينه تحقيق افسردگي مباني نظري و پيشينه تحقيق پرخاشگري مباني نظري و پيشينه تحقيق تاب آوري مباني نظري و پيشينه تحقيق(فصل دوم پايان نامه) مباني نظري و پيشينه تحقيق هوش هيجاني مباني نظري و پيشينه تحقيق اضطراب مباني نظري و پيشينه تحقيق شادكامي مباني نظري و پيشينه تحقيق سلامت روان مباني نظري و پيشينه تحقيق استرس شغلي مباني نظري و پيشينه تحقيق كيفيت اقلام تعهدي مباني نظري و پيشينه پژوهش حمايت اجتماعي ادراك شده مباني نظري و پيشينه پژوهش مهارت هاي ارتباطي (فصل دوم) مباني نظري و پيشينه پژوهش طرحواره هاي ناسازگار اوليه كدام قسمت شامل دو قسمت مباني نظري و پيشينه تحقيق است؟ مباني نظري و پيشينه تحقيق بازاريابي رابطه مند تفاوت مباني نظري و پيشينه تحقيق پيشينه تحقيق و مباني نظري تحليل محتوا دانلود پيشينه تحقيق و مباني نظري تحليل محتوا مباني نظري و پيشينه تحقيق جو عاطفي خانواده مباني نظري و پيشينه تحقيق درمان شناختي رفتاري مباني نظري و پيشينه تحقيق مديريت دانش دانلود مباني نظري و پيشينه تحقيق مباني نظري در پيشينه تحقيق مباني نظري و پيشينه تحقيق رضايت زناشويي مباني نظري و پيشينه تحقيق كيفيت زندگي فرق مباني نظري و پيشينه تحقيق

ppt نظريه نمونه گيري محرك ويليام كي استيس

۷ بازديد

ppt نظريه نمونه گيري محرك ويليام كي استيس

ppt نظريه نمونه گيري محرك ويليام كي استيس در 39 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي


مشخصات فايل

تعداد صفحات 39
حجم 4214 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي ppt x
دسته بندي ppt


توضيحات كامل

ppt نظريه نمونه گيري محرك ويليام كي استيس در 39 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت ppt x و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي

 

فهرست مطالب

مقدمه

نظريه نمونه گيري محرك ويليام كي استيس

الگوي يادگيري ماركوف استيس

آزمايش جفت هاي متداعي

استيس و روان شناسي شناختي

اهميت حافظه

الگوي آرايش شناختي: رده بندي و طبقه بندي

نظريه نمونه گيري

ديدگاه استيس درباره تقويت

يادگرفتن يادگيري

جايگاه فعلي الگوهاي رياضي يادگيري

ارزش يابي از نظريه استيس

خدمت ها

انتقاد ها

 

بخشي از متن

مقدمه

استيس سال 1919 در مينه اپوليس واقع در مينه سوتا متولد گرديد. وي از دانشگاه مينه سوتا فارغ‌التحصيل شد. در آنجا دانشجوي اسكينر بود. بعد از گرفتن دكترا، به دانشگاه اينديانا رفت. وي پس از بازگشت از ارتش آمريكا در پايان جنگ جهاني دوم، موقعيت حرفه‌اي‌اش را به‌عنوان يكي از بانيان نظريه رياضياتي يادگيري مستحكم ساخت.

با ظهور كامپيوترهاي داراي سرعت و ظرفيت بالا، مدل استيل، اساس هوش مصنوعي شد. استيل از دانشگاه اينديانا به دانشگاه استنفورد رفت و ازآنجا به دانشگاه را كفلر در نيويورك عزيمت كرد و سرانجام به دانشگاه هاروارد رفت و دوباره با اسكينر همكاري را از سر گرفت.

بعد از بازنشستگي از هاروارد به بلومينگتون واقع در ايند يانا بازگشت و به فعاليت‌هاي خود ادامه داد. يكي از بارزترين فعاليت‌هاي استيس در نظريه يادگيري، مدلي است كه از هوش ارائه داد. كه در آن نرخ تغيير در دانش انسان را برابر با نتيجه هوش او و تفاوت بين سطح فعلي دانش و آگاهي‌شان دانست.علت شهرت استيس نظريه آماري يادگيري اوست

استيس در سال 1997 مدال علم را كه بالاترين افتخاري است كه از سوي بنياد ملي علم به كسي داده مي‌شود دريافت كرد. در حكم اين جايزه آمده است:”براي نظريه‌هاي بنيادين مربوط به شناخت و يادگيري كه زمينه‌ي روانشناسي آزمايشي را تغيير داد و به علم شناختي كمي منجر شد. روش‌هاي پيشگام او درباره‌ي الگوهاي كمي و تأييدش بر دقت و استواري علمي معياري شد براي علم روانشناسي جديد نظريه استيس را مي‌توان كوششي براي كمي كردن نظريه گاتري دانست. نظريه گاتري به‌گونه‌اي فريبنده ساده به نظر مي‌رسد؛ پاسخ‌ها در يك كوشش واحد به محرك‌ها پيوند مي‌خورند. وقتي‌كه شخص به طرح پرسش درباره‌ي آن مي‌پردازد، مثلاً اينكه ماهيت يك محرك به‌تفصيل چيست، به‌زودي متوجه مي‌شود كه اين نظريه بسيار پيچيده‌تر از آن است كه نخست به تصور درمي‌آيد. استيس اين پيچيدگي را موردپژوهش قرار داده و مدلي را ارائه كرده است كه به‌خوبي روشنگر مطلب است.

نظريه نمونه گيري محرك: ويليام كي استيس

استيس نظريه نمونه گيري محرك را مطرح ساخت كه فرضيات اين نظريه به شرح زير مي باشد.

فرض يك. موقعيت يادگيري شامل تعدادي زياد اما محدود از عناصر محرك است. اين عناصر شامل چيزهاي فراواني شامل شرايط آزمايشي چون نور، رنگ، منظره، اهرم در جعبه اسكينر يا گذرگاه ماز T شكل يا محرك هاي در حال تغيير مثل رفتار آزمايشگر، دما، صداهاي اضافي داخل و خارج اتاق، شرايط دروني مانند خستگي يا سردرد هستند كه آزمودني در آغاز يك كوشش آزمايشي آنها را تجربه مي كند. همه اين عناصر محرك بر روي هم با علامت S نشان داده مي شود.

فرض دوم. همه پاسخ هايي كه داده مي شود به يكي از ۲ طبقه زير تعلق ميگيرد:

          اگر پاسخ همان است كه آزمايشگر انتظار دارد به آن پاسخ A1 گفته مي شود.

          اگر پاسخ چيزي به غير از پاسخ مورد انتظار آزمايشگر باشد نادرست است و A2 نام دارد.

فرض سوم. همه عناصر در S يا به A1 و يا به A2 متصلند. يك موقعيت همه يا هيچ است: همه عناصر محرك در موقعيت يادگيري يا به پاسخ مورد نظر يعني درست A1 يا به پاسخ نامربوط يعني غلط A2 شرطي شده اند. عناصر شرطي شده به A1 پاسخ هاي A1 را فرا مي خوانند و عناصر شرطي شده به A2 پاسخ هاي A2 را ايجاد مي كنند.

فرض چهارم. يادگيرنده تنها بخش كوچكي از محرك هاي موجود در هر كوشش را تجربه مي كند و فرض بر اين است كه حجم نمونه در تمام مدت آزمايش ثابت باقي مي ماند. مقدار ثابت S كه در آغاز هر كوشش يادگيري تجربه مي شود با علامت تتا Ө نشان داده مي شود.

فرض پنجم. وقتي كه پاسخي رخ مي دهد يك كوشش يادگيري خاتمه ميابد.

فرض ششم. از آنجا كه در پايان يك كوشش يادگيري تتا به S باز مي گردد و از آنجا كه تتا نمونه گيري شده در آغاز يك كوشش يادگيري جنبه تصادفي دارد، نسبت عناصر شرطي شده به A1 در S در آغاز هر كوشش جديد در عناصر تتا منعكس خواهد شد.

هم استيس و هم حال فرض مي كنند كه در مراحل اوليه آزمايش يادگيري بيشتر از مراحل بعدي يادگيري انجام مي شود.

و ...


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.